my exchange year in Crestline, California.

Eerste verhaal

Hee allemaal,

hierbij is dan mijn eerste verhaal.
Zoals sommigen van jullie misschien weten ga ik in 2015/2016 10 maanden naar een high school in the united states of America.
Ik liep al een paar jaar met dit idee rond maar na dat ik op 13 oktober naar een infodag was geweest was ik 100 % overtuigd.
Een paar maandjes later op 13 december hebben mijn ouders mij ingeschreven en niet veel later kreeg ik het grote aanmeldingspakket opgestuurd, en toen kon het echte werk gaan beginnen. En pfjoe, dit is echt heel veel werk hier moet namelijk van alles in, rapporten, foto's, brieven van mij en mijn ouders, inentingen, dokter's papieren, en zo kan ik nog wel eventjes doorgaan. Ik ben hier dan ook al bijna een maand mee bezig haha.
Ook moet ik 17 januari een engelse test maken en een interview houden, in het engels uiteraard, best wel spannend maar dat moet goed komen.

Ook zit ik in een groepsgesprek op whatsapp genaamd 'class of 2016' met nog een paar studenten die ook volgend jaar ook naar Amerika gaan, toen ik in de groep kwam waren we met zijn 8e en ondertussen zijn we al met zijn 16e, heel gezellig dus.
We hadden vandaag dan ook afgesproken in Utrecht, en het was echt super gezellig.
Leuk om met mensen te kunnen praten die hetzelfde meemaken :)

Hierna komt er nog een heel process aan, ik moet eerst dus mijn test en interview houden, en hierna moet mijn aanmeldingspakket 2 keer gecontroleerd worden in Nederland, hierna wordt hij doorgestuurd naar Ayusa (de Amerikaanse partner organisatie) en als hij daar ook is goedgekeurd en ik dus officeel geacepteerd ben kom ik op de ayusa site te staan, en vanuit hier kan een gastgezin mij dan uitkiezen.
En daarnaast moet ik natuurlijk ook nog slagen, anders kan het hele feest niet doorgaan, maar als ik goed me best doe moet dat ook goed komen!

Als ik meer informatie weet laat ik het natuurlijk weten en als je mijn verhalen wil volgen kan je in de rechterkolom je e-mail invullen, dan krijg je meteen een mailtje wanneer ik een nieuw verhaal heb gepost

Wink
.

ps. in de rechterkolom heb ik ook links geplaatst naar wat meiden uit de groep, als je hun ook wilt volgen kan je daar dus op klikken en dan wordt je doorverwezen naar hun blog.

Liefs,

Willemijn.

Reacties

Reacties

paps

Go for it, Willie. Het gastgezin dat jou gaat kiezen is bevoorrecht. 10 maanden Willemijn over de vloer; wat wil je nog meer.

Amneer

Wat leuk dat je naar Amerika gaat! Ik las dit verhaal met plezier hoor! Veel succes met alles Willemijn! :D

alis

heelleuk voor je willem, hoopdat je het enorm naar je zin hebt. Ik weet dat we elkaar na deze school niet veel zullen zien vanwege dat we allebei naar een andere school gaan maar ik ga je wel missen. ik gun het je enrom . Ga ervoor meif ik zal deze twee jaar op arte nooit meer vergeten met jou en mel vond het enrom leuk met jullie.

yvonne

Het is inderdaad waanzinnig spannend nu Willy. Gelukkig bezitten wij over stalen zenuwen! hahaha............
Over een maandje lachen we erom! Hoop ik!

TUURLIJK! Kom Goed! America, here she comes!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active