my exchange year in Crestline, California.

IK LEEF NOG!!! | Softball, LA, na sneeuw komt zonnenschijn, surprise party.

Jaja, ik leef nog hoor!
Ondertussen is er weer ontzettend veel gebeurd, zo heb ik de eerste softball wedstrijden al gespeeld, ben ik naar LA geweest, heb ik de grootste slurpee (slush puppy) van mijn leven gedronken, heeft het weer gesneeuwd maar is het ondertussen weer 20 graden, hebben we een surprise party voor mijn gastmoeder gehouden, zijn we voor een weekendje naar ventura geweest, en ben ik voor de 100e keer tot de conclusie gekomen dat ik hier voor altijd wil blijven.

Laten we bij het begin beginnen:
Surprise party voor mijn gastmoeder
27 februari was het mijn gastmoeder haar 40e verjaardag, hier is dat net zo bijzonder als het voor ons is als je 50 word omdat Amerikanen vinden dat de meeste mensen worden toch geen 100 maar 80 dus ben je op je 40e op de helft, en eigenlijk vind ik dat ze daar wel gelijk in hebben. Ongeveer 1 maand lang zijn Allie en ik bezig geweest met vrienden uitnodigen, de benodigde spullen te kopen, een plan maken en er voor zorgen dat het een echte verassing word. Op haar verjaardag zelf is ze meegenomen voor lunch en shoppen met haar vriendinnen en toen zijn ik en Allie, en nog een paar andere vrienden/familie leden bezig geweest met het huis versieren, toen ze rond 4 uur thuis kwam stonden wij met zijn alle in de keuken 'SURPRISE' het is echt een ontzettende leuke verjaardag geworden!

Sneeuw!
Het weer hier in de bergen is me toch wat.. de ene dag kan het snikheet zijn en de volgende dag kan er sneeuw liggen, zo hadden wij bijvoorbeeld 1 hele week vol met zon en 25 graden en een dag later hadden we een sneeuwstorm, dat Amerika..

Weekendje naar ventura
Ventura is een plaats in California aan de kust waar mijn gastzus Allie wil gaan studeren. Omdat kennissen van ons daar wonen en hun dochter 7 jaar werd zijn we daar voor een weekendje heen geweest, en ook langs de school gereden en het is echt heel erg mooi! ook zijn we naar het strand geweest maar niet het water ingeweest omdat het maar 15 graden was en dus een beetje frisjes maar wel lekker op het strand kunnen wandelen :).

SOFTBALL!!!!!
Op 10 maart was het dan zo ver, mijn eerste high school softball wedstrijd van mijn leven, de hele schooldag mochten we onze jersey aan en om 12.30 mochten we al de klas uit om ons om te kleden en naar de bus te lopen. Die dag speelde wij tegen Arroyo Valley High School en hebben wij met 12-10 gewonnen! Ik speelde die dag voor Right Outfielder, en heb het echt ontzettend naar mijn zin gehad!. Op 14 maart speelde wij tegen San G high schoolhelaas was dat niet zo'n aardig team en speelde hun toen ook fout waardoor wij met 8-9 verloren. Op 17 maart speelde wij tegen Jurupa Hills high school en hebben we met 2-5 gewonnen! Onze volgende wedstrijd is op 29 maart pas weer.

Living my L.A story :)
Gisteren zijn ik, mijn gastzus, gastmoeder en een oude kennis onverwachts naar Los Angeles geweest, een stad waar ik echt al jaaaaaaren naar toe wou! En gister was het dan eindelijk zover. Om 10 uur vertrokken wij van huis en het was ongeveer 1,5 uur rijden. We hebben echt van alles gezien, om te beginnen gingen wij naar LACMA Los Angeles County Museum of Art niet naar binnen, maar buiten was een grote plas met water en olie en die olie kwam van oude dieren die nu niet meer bestaan zoals dinosaurussen. En in dat water zijn dus allemaal oude botten gevonden van die dieren, was heel intressant om te zien! Daarna zijn we doorgereden naar the grove, dat is een soort winkel centrum waar meestal celebrity's shoppen, het was echt heel erg mooi daar, en het deed me een beetje denken aan disneyland ookal ben ik daar niet eens geweest. Toen zijn we naar de bekende walk of fame gegaan en heb ik heel veel van mijn favorieten beroemdheden gezien (in stervorm, op de grond dan, helaas niet in het echt). Was wel heel erg leuk om daar eindelijk te zijn omdat ik dat al zo lang een keer wou zien! En natuurlijk hebben we de dag afgesloten met het bekende HOLLYWOOD sign! De autonavigatie bracht ons er bijna helemaal naar toe zelfs, maar helaas mocht je daar niet langs dus hebben we rondjes gereden en foto's gemaakt van uit de auto.

En als laatste natuurlijk komt weer mijn emotionele stukje over het feit dat ik hier niet weg wil, dat zal ik wel blijven roepen want dat is echt zo, ik denk de laatste tijd heel erg veel na over de toekomst, wat ik nou wil doen, wat ik wil worden en waar ik wil wonen, Nederland is een geweldig land maar ik ben toch echt verliefd aan het worden op het mooie Amerika, helaas is studeren hier heel erg duur, als dat niet zou zijn geweest had ik dat hier heel erg graag willen doen! De tijd begint nu toch echt te tikken.... maar ik ga er nog met alle teugen van genieten! er komen nog een paar hele leuke dingen aan!

Liefs,

Willemijn

Reacties

Reacties

Mama

WOW Willemijn. Wat maak jij super leuke dingen mee! Ik ben SUPER trots op je!?????????????? Blijf vooral genieten!

Mama

Huh, die vraagtekens moeten ! Zijn en ??????????

Mama

!!!!!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active