my exchange year in Crestline, California.

Maart...ehh..Mei??

Sorry sorry sorry... Ik heb al weer veelste lang niks van mij laten horen, maar ik moet eerlijk toegeven dat het echt knaplastig is om elke keer een verhaaltje te schrijven terwijl dit voor mij nu gewoon mijn leven is.
In de laatste 2 maanden waarin ik niks geschreven heb is er weer een hoop gebeurd, dus laat ik bij het begin beginnen:

Amerikaanse Wedding!
Niet washet alleen mijn eerste Amerikaanse bruiloft maar was het uberhaupt mijn eerste bruiloft ooit! Een kennis van mijn gastmoeder/zus ging trouwen, en ik mocht ook mee. Heel fancy of bijzonder was hetallemaal niet hoor, gewoon bij iemand zijn huis haha. Maar toch wel leuk om het mee te maken!


Pasen
Ook in Amerika vieren zenatuurljik pasen, en dat bestaat hier vooral uit: naar de kerk gaan! Mijn gastfamilie is eigenlijk niet zo gelovig maar toch zijn we met pasen wel naar de kerk gegaan waar ik eigenlijk heel erg naar uit keek, omdat ik zelf nog nooit echt naar een kerk was geweest en zeker geen Amerikaanse! Iedereen zag er super netjes uit en we hebben toen een stukje van de bijbelgelezen, gebeden, en de priester had wat leuke verhalen te vertellen en natuurlijk hebben we ook gezongen (ookal kende ik de liedjes niet) Ik vond het echt een super bijzondere ervaring en vond het persoonlijk heel mooi om iedereen zo gelukkig te zien. Na de kerkdienst zijn Allie en ik paas eieren gaan schilderen en hebben we gewoon films gekeken.

Prom shopping
Jaja, eindelijk was het dan zo ver... ik ging dan eindelijk opzoek naar een jurk voor het prom in juni! Ontzettend veel mooie jurken maar het was het net allemaal niet voor mij, de een sloot niet mooi aan, de andere was net te klein, en de andere stond de kleur mij toch niet zo. Heel gedoe hoor, en helaas was het de eerste dag dan ook niet meteen gelukt. MAAR... niet getreurd ik ben vorige week teruggegaan en heb toch een mooie prom dress gekocht! Nu blijken er alnsog wat problemen mee te zijn maar dat gaan we oplossen! En jullie mogen met zijn alle nog in spanning afwachten met hoe het eruit zal zien want 4 juni is het pas zo ver! Voor de mensen die niet weten wat prom is: Je hebt het vast wel in de films gezien, een eindgala voor alle oudere jaars, en dan bedoel ik niet zoals we in Nederland eindgala's hebben, nee echt serieus bij een resort, jongens MOETEN een pak aan (anders komen ze niet eens binnen haha) en meisjes moeten een mooie lange jurk aan! Sommige mensen huren zelfs een limousine om er naar toe te gaan! Ensommige meisjes gaan speciaal naar de kapper om hun haar te laten doen, allemaal heel Amerikaans dus.

SPRING BREAK!!
2 April hadden wij dan eindelijk weer eventjes een weekje rust. Namelijk, spring break! dat is eigenlijk een soort combinatie van voorjaars en mei vakantie. We hebben niet super veel gedaan maar wel zijn we naar Six Flags geweest! Voor alle achtbaan liefhebbers zeker de moeite waard! Ontzettend veel achtbanen en attracties. We vonden het zo leuk dat we een jaarpas hebben gekocht, haha. Dus zijn we later die week zelfs nog een keertje terug gegaan want ja.. het is 'maar' 2,5 uur rijden! Ook hebben Allie en ik een hike gemaakt naar heart rock, dat is een rots die de vorm van een hart heeft, heel mooi! En dat waar ik woon, in Crestline! (grappig nieuwtje: hier is de film parent trap opgenomen)

Softball, seniornight...
Helaas pindakaas zit het softball seizoen erop.. 2 hele mooie maanden vol met wedstrijden en in totaal 5 hele mooie maanden vol met oefenen. Ons JV team heeft het super goed gedaan en ik ben ontzettend trots op mijn team! we hebben in totaal 12 van de 15 wedstrijden gewonnen! Donderdag 12 mei was het dan zover.. mijn laatste wedstrijd bij het softballteam.. Het was toen ook seniornight en dat betekent dat alle seniors (laatstejaars) bloemen krijgen en iets over hun verteld word voor dat de wedstrijd begint. Ik ben hier geen senior maar omdat het voor mij ook mijn laatste wedstrijd was kreeg ik ook bloemen wat ik niet had verwacht en dus werd het allemaal een beetje emotioneel, niet alleen voor mij maar ook voor mijn teammaatjes. We zijn in zo'n korte tijd een hele hechte groep geworden en dus vonden ook niet alleen ik maar hun het echt verschrikkelijk en hebben we met zijn alle zitten huilen voor de wedstrijd begon, We hebben die wedstrijd dan ook dik verloren omdat we heel erg bezig waren met plezier hebben en het ons eigenlijk niet uitmaakte wat de score nou was, en toen de wedstrijd was afgelopen leken wij nog veel blijer dan het andere team, terwijl die gewonnen hadden, haha.. Ik ga softball ontzettend missen, en dan vooral mijn team genoten. Ik ben zo verliefd geworden op deze sport dat ik nu dus ook in Nederland mij gaan aanmelden bij een softball vereniging. Alleen zal dat alsnog niet hetzelfde zijn zonder mijn team, maargoed.. het is niet anders.

27 juli zal ik (als het goed is) om half 2 smiddags weer met beide beentjes op de Nederlandse bodem staan. Dat klinkt misschien voor jullie nog ver weg maar voor mij klinkt dat al weer super dichtbij omdat ik weet hoe snel de tijd vliegt, ik wil zelf nog lang niet naar huis, Nog 2,5 maandjes te gaan en daar gaan we dan ook het beste van maken! Er staat nog van alles leuks op de planning!:

19 & 18 mei: DISNEYLAND
22 mei: voor een weekje naar palm springs!
4 juni: PROM
6 juni: Gradnight! (met alle seniors naar disneyland!)
14 juni: BIRTHDAY!
16 juni: laatste dag op school... :( maar ook degraduation van Allie!
25 juni: CRUISE NAAR MEXICOOO!!!!!!!!
2,3,4 juli: fourth of july! (jaja, dat wordt hier 3 de dagen lang gevierd!)

Ja, je hoort het goed.. ik ga op een cruise naar mexico! Dat had ik zelf nooit kunnen dromen, maar over alle evenementen die nog komen gaan horen jullie later meer, om te beginnen de eerst volgende: disneyland en palm springs! dus, wees maar bereid op veel blog verhaaltjes :)

Liefs uit Amerika,

Willemijn

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active