my exchange year in Crestline, California.

21 dagen....

Lieve allemaal,

Een maand later en weer heb ik ontzettend veel tevertellen.. ondertussen is het alweer5 juli, wat vliegt de tijd.. over 21 dagen (26 juli) zal ik dan ook al weer vertrekken uit mijn mooie Amerikaanse leven en terug gaan naar mijn mooie Nederlands leventje, want na ik een jaar ben weg geweest ben ik me toch gaan realiseren dat Nederland nog helemaal zo slecht niet is.Ookal ga ik Amerika en de levenstijl toch ontzettend erg missen.. de auto ruil ik om voor de fiets, de cereal voor een broodje met kaas, de zon voor de regen, de sweats en pjamasnaar school voor ietsje meer formeel,en engels voor nederlands. Een maand geleden had ik dit nog niet gezegd denk ik maar nu heb ik toch stiekem wel weer zin om in Nederland te zijn, want hoe veel ik ook van Amerika hou, ik heb toch ook wel zinom mijn vrienden en familie te zien, en vooral ook om lekker overal heen te kunnen gaan, want de fiets en het openbaar vervoer word door mij toch wel gemist. Alhoewel het afscheid nemen van iedereen toch heel erg lastig gaat worden, ik heb namelijk nog geen idee hoe ik dat in hemelsnaam ga doen. Ik heb gewoon zulke gemixte gevoelens de laatste tijd. Maargoed.. laten we het over leuke dingen hebben!

Ten eerste was het 13 juni tijd om mijn oudere gastzus die in Virginia woont op te halen van het vliegveld want die kwam voor een weekje thuis maar door vertraging werd dat om 12 uur snachts hahalekker laat thuis gekomen dus enop 14 juniwasmijn verjaardag was woohoo! Toen ik op school kwam stond een vriendin van mij klaar bij mijn eerste les met een ballon, starbucks en koekjes zo lief! In de pauze werd ik gebeld door mijn gastmoeder dat ik naar de ingang van de school moest komen en daar stond m'n gastmoeder en gastzus met ballonnen, donuts en nogmaal starbucks! Ik ben echt ontzettend verwend. Na school zijn Allie en ik maar een film gaan kijken want eigenlijk wisten we niet wat we konden gaan doen, in de avond zijn we met zijn allie sushi gaan eten en daarna zijn ik, allie, cassie en ashley eventjes naar de mall geweest om rond te kijken, toen we thuis kwamen hadden we nog cheesecake en was het tijd om de cadeautjes open te maken. 16 juni was het de laatste dag op school wat gek genoeg helemaal niet verdrietig was, na school werd ik opgehaald door Kayley en zijn we door naar haar huis gegaan waar zij, Allie en Molly zich klaar hebben gemaakt voor graduation! Dat was trouwens ook echt zoals in de film! Cap and gown, een voor een lopen, en natuurlijk de cap in de lucht gooien, helaas heb ik niet gelopen omdat ik geen senior was maar het was alsnog leuk om te kijken!

25 juni was het dan zover... DE CRUISE NAAR MEXICO! Voor Allie haar graduation cadeau gingen we op een cruiseship naar mexico! Nou wat een ervaring... ik heb er dan ook een video over gemaakt omdat het eigenlijk te veel is om over te schrijven, ik zal proberen of ik die kan uploaden naar mijn blog. Voor een week lang zijn we verwend met onbeperkt eten, zwembad, jacuzzi en werkers die alles voor je opruimen en zelfs je kamer 2 x per dag komen opruimen, waar ik me wel een beetje schuldig over voelde om alles maar rond te lopen slingeren. We hebben 2 stops gemaakt, eerst 2 dagen naar het mooie Cabo San Lucas waar we hele mooie rotsen hebben gezien, blauwe stranden met licht zand en heel veel zeehondjes. trouwens echt een toeristenstad zeg, elke 2 meter die je loopt staat er eenn nieuwe verkoper; trip to the arch? cheap cheap, trip to the beach? you wanna go on boat special price for you!! ' De 1e dag hebben we een beetje rond gekeken en de 2e dag zijn we met een klein bootje de rotsen wezen bekijken en daarna naar het strand geweest. De volgende dag waren we aangekomen bij Puerto Vallarta, super mooi ook! Die ochtend zat ik bij het ontbijt en was er iets heel bijzonders gebeurt, een wat ouder stel kwam naar mij toe en zei' I need your help, we have 2 tickets to swim with doplhins which we won last night and we are not gonna use it, do you maybe know anyone who would like to expierence this?'' Nou je begrijpt dus wel dat ik wel kon gillen, voor de gene die mij goed kennen weten dat met dolfijnen zwemmen al jaaaaaren een droom vanmij is, en die dag ging het dan gebeuren! En wat was het bijzonder, we hebben met de dolfijnen gezwommen, gedanst, trucjes gezien, kusjes gegeven en gekregen, en geknuffeld. Dolfijnen zijn echt zulke slimme en lieve dieren, dit is zeker een gebeurtenis die ik nooit zal vergeten. Later die dag zijn we weer naar het strand gegaan en hebben we zelfs nog internationale vrienden gemaakt haha. De laatste 2 dagen waren we weer op het schip, en wat is dat toch ook leuk, ze hebben elke avond ook dans en comedy shows voor alle gasten en meestal ook feesten. Dit is zeker een onvergetelijke trip en als je benieuwd bent naar het cruiseship kun je opzoeken op welke ik ben geweest namelijk : Carnival Miracle.

Gelijk toen we die zaterdag 2 juli terug kwamen was het al de early 4th of july voor crestline (de community waar ik woon) En die avond zijn we dus vuurwerk gaan kijken bij het meer, 3 juli was het vuurwerk tijd voor Lake Arrowhead waar ik met 2 vriendinnen van mijn softball team op de boot op de lake ben geweest om letterlijk het vuurwerk boven ons hoofd te bewonderen, heel erg leuk was dat! Een paar weekjes terug was ik met die zelfde 2 vriendinnen trouwens ook wezen wake boarden en dat was ook echt een super gave ervaring! Gisteren was het dan the big 4th of july, als ik heel eerlijk ben had ik er iets meer van verwacht wij gingen zelf namelijk niet naar de vuurwerkshow in big bear of naar een bbq ofzo, we zijn namelijk gewoon naar de bios geweest waar we now you see me 2 en finding dory hebben gekeken, allebei super leuke films btw! echte aanraders. Vandaag heb ik mijn kamer maar weer is opgeruimd en heb ik de hele dag netflix gekeken, ook ben ik al een beetje gestart met het sorteren en inpakken van mijn koffer, want.. die 21 dagen zullen vast voorbij vliegen. Voor de vliegdag zelf zie ik ook wel erg tegen op omdat ten eerste zal ik dus afscheid moeten nemen, ten tweede mijn vlucht om 6 uur in de morgen vliegt en ik dus ook 3 uur van te voren al in moet checken, ik daarna een layover heb van 9 tot 6 in Denver en daarna naar Frankfurt vlieg om vervolgens eindelijk naar Amsterdam te vliegen. Ik verwacht dus ook een groot welkomstcommittee op schiphol. Maar voor nu wil ik nog even niet aan het afscheid denken en nog met volle teugen genieten van Amerika. Misschien en hoogstswaarschijnlijk zal dit mijn laatste blog in Amerika en zal mijn volgende en laatste blog in Nederland zijn, en dat is echt zo raar om te zeggen want het voelt nog helemaal niet alsof ik weg ga, echt totaal niet.. ik ben zo gewend geraakt aan mijn Amerikaanse leven.

Maar voornu.. liefs uit het prachtige Amerika en tot gauwNederland!

''Exchange isn't a year in a life, it's a life in one year''

Reacties

Reacties

Jan Willem

Tjonge, klinkt als een geweldige finale van je verblijf in de USA. Het einde komt nu toch echt in zicht! We leven met je mee om afscheid te nemen van je gastgezin en vrienden en vriendinnen. Mama en ik gaan je met open armen ontvangen; de rode loper wordt uitgelegd, de fanfare is geregeld, etc. Geniet er nog van de laatste weken en tot 27 juli. Liefs pap

Yvonne

Zeker een Grand finale Will! Wat heb je prachtige dingen meegemaakt! Natuurlijk ligt de rode loper voor je klaar! Haha en dan gaat je leventje in Nederland weer verder. In september naar het Media college in Amsterdam, maar daarvoor nog even een maandje "aarden"! Nu nog genieten van Het Amerikaanse leven, de fantastische mensen om je heen en de prachtige omgeving. Tot over 3 weken. Liefs mama xxx

Mier

Oeh leuk artikel babe! Ik ben zo blij voor je dat je dit heb mogen meemaken! Het komt allemaal goed met het afscheid nemen. Wanneer je terug bent gaan we heel veel tijd samen doorbrengen ja.

Love you! Zie je snel x

P.s reageer op wapp

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active