my exchange year in Crestline, California.

Een magische nacht. | prom, gradnight, finals.

Hallo daar Nederlandertjes,

Daar ben ik weer.. en wat is er ontzettend veel gebeurd. En dan bedoel ik ook: ontzettend veel.
Om te beginnen.... DISNEYLAND! Zelf was ik nog nooit in disneyland geweest, zelfs niet in die van Parijs, en wat heb ik daar lang van gedroomd.. en eindelijk is deze droom tot werkelijkheid gekomen!Donderdag 19 Mei zijn ik en mijn gastzus uit school gehaald omdat we dusvoor 2 daagjes naar Disneyland gingen! We vertrokken vroeg in de ochtend, rond 7 uur want we moesten eerst uncle david ophalen, want die ging ook mee, natuurlijk nog even langs de starbucks en gaan met die banaan! rond 11 uur kwamen we aan in het park, of nouja... in de parkeerplaats... we hadden overduidelijke niet de beste dag uitgekozen want het was bomvol! stonden we gewoon in de file om de auto te parkeren haha.. Daarna moesten we met een klein treintje van de parkeerplaats naar het park want die zaten ietsje uit elkaar. Eenmaal bij het park aangekomen moesten we nog een half uur in de rij staan om binnen te komen. Maar hey, wie plezier wilt hebben moet er iets voor over hebben toch? En wat was het ontzettend leuk! Ontzettend veel genoten van alles, echt net alsof ik in de wereld van mijn jeugd binnen was gestapt, al die disneyfiguren, nagemaakte huisjes, de echte disney karakters die rond liepen en natuurlijk de leuke attracties! Moet toch bekennen dat in Disneyland mijn favoriete ride waarschijnlijk indiana jones of pirates of the carrabean is! Wel weer gekkewerk hoor, voor elke attractie bijna 2 uur in de rij gestaan. Na deze lange dag waren we natuurlijk bekaf en zijn we naar ons hotel gegaan, wat gegeten en later in de avond zelfs weer terug gekomen naar het park voor de parade met alle disneyfiguren (heel erg leuk! een van de hoogtepunten) en het vuurwerk. Dag 2: Om 9 uur ging de wekker alweer omdat Allie en ik graag wouden zwemmen in de ochtend voor dat we weer naar het pretpark gingen, eerst nog even langs de free breakfast geweest end daarna lekker gezwommen, Disneyland in California heeft niet alleen disneyland maar ook California Adventure, het zijn 2 verschillende pretparken tegenover van elkaarmaar allebei disney related. Ik zelf vind California Adventure toch iets leuker ontdekte ik daar, het was veel rustiger en we zijn dus in veel meer attracties geweest!

Zaterdagochtend vertrokken we weer naar huis waar we het hele weekend een beetje gechilled hebben omdat die maandag middag vertrokken we namelijk alweer! Naar Indio! (plaatsje naast palm springs) Ik, mijn gastmoeder, Allie en 2 vriendinnen van haar naar een resort met allemaal zwembaden, in palm springs is het heeeel erg warm, zo rond de 45 graden elke dag dus hebben we ook de hele dag in het zwembad gelegen. Heel veel kan ik er niet over vertellen want het was zeker leuk maar veel anders dan zonnen en zwemmen hebben we niet gedaan (wat in mijn oren overigens perfect klinkt)

Toen we terug kwamen hadden voor een paar daagjes school en was het die zaterdag (4 juni) dan eindelijk tijd voor..... PROM! voor iedereen die niet weet wat dit is, volgensmij heb ik het al eens uitgelegd maar prom is een dansfeest op school waar iedereen zich heel erg formeel aankleed, jongens in pak en meisjes in gala jurken. Er zitten ook gehele traditie's aan die ik en mijn groep mooi hebben gevolgd. Mijn nagels had ik een paar dagen van te voren al laten doen dus daar hoefde ik mijn geen zorgen over te maken. Om 10 uur sochtends ging de wekker want 'grandma' kwam over de vloer om ons haar te doen! en dat is gelukt ook! Vriendinnen hebben ons en hunzelf geholpen met make-up en in totaal zijn we zo'n 2 a 4 uur bezig geweest met ons klaarmaken. En om 5 uur zouden we vertrekken om naar het restaurant te gaan maar om 5 uur waren we pas klaar om foto's te maken, in totaal waren we met Ik, mijn vriendin Elly uit Duitsland, mijn gastzus Allie, haar vriendje en een vriendin van haar. Na de foto's door naar het restaurant waar we met 2 vriendinnen en hun boyfriends uit eten gingen, naar 'Applebees' heette het, lekker gegeten en daarna nog wat foto's gemaakt en door naar de venue! Het was niet bij de school zelf maar bij een golfclub/countryclub. Heel mooi, een dansvloer, mooi gedekte tafels, eten, drinken, mooie grote tuin met een fontein etc. Ik heb het echt super gehad! En het was nog beter dan ik had verwacht. Na het prom wat hier om 11 uur al was afgelopen gingen we door naar een hotel, helaas kwamen we in een file van 3 uur terecht.... 3 UUR! Eenmaal aangekomen, lekker geslapen want de volgende dag gingen we naar het strand! Het was een beetje frisjes maar dat mocht de pret niet drukken want alsnog lekker gezwommen en zelfs verbrand. (Natuurlijk)

7 juni was het dan GRADNIGHT! Dat is een evenement voor alle seniors van verschillende scholenen ookal ben ik geen senior mochten toch alle exhange studenten mee. We gingen namelijk weer naar Disneyland! Na eerst gewoon naar school te zijn geweest moesten we daarna verzamelen en gingen we met ze alle in de gele schoolbussen opweg! We kwamen om 6 uur savonds aan wat misschien een beetje laat klinkt voor een pretpark maar dat komt omdat we daar een groot deel van de nacht zijn gebleven! Jaja, je hoort het goed.. het park was van 10 tot 2 open voor STUDENTEN ONLY! Eerst hebben we rondgelopen in Disneyland en om 10 uur sloot disneyland voor iedereen maar gingen alle studenten dus california adventure open en hebben we tot 2 uur snachts rond gelopen. Je begrijpt dus wel dat van het moment dat ik in de bus stapte ik gelijk in slaap viel, en om 5 uur in de ochtend kwamen we weer aan bij de school, en gelukkig hoefde we de volgende dag dan ook niet naar school.

De volgende dag was ik uitgeslapen tot 5 uur IN DE AVOND! En 10minuten later moest ik alweer vertrekken voor scholarship night. Omdat College hier zo duur is kunnen studenten dus scholarships krijgen, en Allie was voor 2 genomineerd! Ze heeft 2 scholarships gekregen voor het feit dat ze lerares wil worden en een voor iemand die was overleden, een memorial scholarship heet dat. In totaal dus $1000 gekregen voor school!

Zo... volgensmij zijn jullie nu wel up to date, morgen is het zaterdag en ga ik met een vriendin en haar familie mee naar het strand woohoo! Na het weekend is het tijd voor finals week, ik heb 2 presentaties die ik moet geven, en een paar toetsen te maken. Maandag komt mijn gastzus die in Virgina woont weer hier voor 1 weekje. Dinsdag is het mijn verjaardag en word ik 17! (ookal heb ik dan helaas gewoon finals :( ) En donderdag is de laatste dag op school.... en dus ook graduation! Ik zelf kan helaas niet mee doen omdat ik dus geen senior ben maar Allie en ook een paar vriendinnen graduaten wel! Ook hebben vorige week het jaarboek gekregen waar ik hard aan mee heb gewerkt, het eind resultaat is super mooi geworden en de gehele week neemt iedereen hem elke dag mee naar school zodat iedereen die van elkaar kan signeren. De laatste eindjes komen bij elkaar.. nog maar 4 dagen van mijn amerikaanse high school avontuur zijn er over... hoe ik me daar over voel wil ik eigenlijk niet over praten want wat heb ik geweldige dingen mee gemaakt, mooie herinneringen gemaakt en geweldige mensen ontmoet. Gelukkig heb ik na school nog een maandje en een half over maar wat ik ga ik het hier zo ontzettend veel missen...

Ik spreek jullie snel weer!

Deucesssss,

Willemijn

Reacties

Reacties

Jan Willem

Wat een mooie ervaringen, Wil. Het plezier spat er af. Wat een geweldige ervaringen doe je op. Prachtig! Nog heel veel plezier de komende weken. Geniet ervan! Liefs, pap

Heleen Kakes

Geweldig verhaaL. En wat zag je er mooi uit!
Groeten van ons allemaal hier uit het 'saaie' Oud-Beijerland.

Yvonne, "mum Holland"

Met tranen in mijn ogen je geweldige verhaal gelezen!???? Wat ontzettend gaaf allemaal en wat een ervaringen heb je opgedaan die je NOOIT meer zult vergeten! Weet je nog dat we vorig jaar steeds riepen: "waar zul je volgend jaar zijn om deze tijd?" En nu kom je alweer bijna terug????Tja, het einde van je highschool avontuur nadert. Ik kan mij zo ontzettend goed voorstellen dat je het daar enorm gaat missen. Dinsdag je 17e verjaardag, het is heel speciaal dat je je 17e levensjaar in California mag beginnen! Maak er een super dag van, maar daar zal de familie De Marco vast voor zorgen,???? en heel veel succes met je finales en het afscheid van je school. Geniet nog van de komende tijd. Love you! ????????

Yvonne, "mum Holland"

De emoticons worden vraagtekens? Strange.

Oma ans,opa jan

Wat een vrolijk bericht kregen we van je.Feesten en nog eens feesten,en je zag er geweldig uit, wat een mooie nagels om jaloers op te worden.Ik beet n.l. altijd op mijn nagels tot verdriet van mijn moeder die hiervoor met mij naar de dokter ging.Wat een geweldig gastgezin heb je getroffen,geniet er nog maar van.Wij zijn gelukkig goed gezond en zijn er zelfs met de caravan op uitgegaan.Binnenkort word je 17 jaar,van harte gefeliciteerd ,we denken aan je.We hopen je gauw weer te zien.Veel liefs van ons.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active