my exchange year in Crestline, California.

'Heb je nou al iets gehoord over Amerika?'

Hii,

'Heb je nou al iets gehoord over amerika?' is een vraag die ik vaak gesteld krijg, maar helaas kan ik hier nog steeds alleen maar; 'Nee' op zeggen.
Wel zijn er de afgelopen maanden een aantal (leuke) dingen gebeurd waardoor het me wel weer eens leuk leek om een blogpost te schrijven, dus ga er lekker voor zitten :D here we go.

Om te beginnen:

- Zaterdag 6 juni was de laatste bijeenkomst van Travel Active over Amerika, dus samen met mijn moeder gingen we op naar Hilversum, toen we binnen kwamen moesten we gelijk op de foto voor de Amerikaanse vlag, daarna werden de ouders en studenten opgesplitst in 2 groepen, hier kregen we eerst een talkshow met iemand van Ayusa die speciaal uit Amerika was over gevlogen, daarna hadden we (gelukkig) even pauze, en na de pauze kregen we de laatste praktische tips / informatie, het meeste wist ik eigenlijk al maar het is natuurlijk altijd handig! Aan het eind kregen we een 'goodiebag' met een kofferband, mapje voor je paspoort enz, papieren, en natuurlijk het I Love High School T-shirt. Die moesten we trouwens gelijk aan zodat we met alle 91 (!!!) studenten een groepsfoto konden maken, hierna kon je praten met oud-studenten en toen was het eigenlijk klaar, het was een hele lange dag, maar wel een hele leuke dag!

- Donderdag 11 juni was DE dag waarop ik te horen kreeg of ik geslaagd was of niet, gelukkig kreeg ik rond half 2 een telefoontje met het goede nieuws dat ik geslaagd ben! ik had het heel eerlijk gezegd wel een beetje verwacht, maar het blijft natuurlijk heel spannend! Maar met trots kan ik nu zeggen dat ik met 0 onvoldoendes het vmbo heb afgesloten.

- Zondag 14 juni was ik jarig! dat heeft misschien niet zoveel met Amerika te maken maar.. ik heb toen al mijn koffer gekregen! dus dat kan mooi van de 'spullen die ik nog nodig heb voor vertrek' lijst. (thanks pap&mam).

- Vrijdag 19 juni was er een surprise party voor mij geregeld! eigenlijk zou ik op 26 juni mijn verjaardag/geslaagd/afscheid feestje geven maar toen ik nietsvermoedend de hele dag met Melany in de stad heb gelopen en zij in de avond bij me zou gaan eten kwam ik thuis in een woonkamer vol met slingers en gezelligheid, een paar seconden later kwamen mijn vrienden de keuken uitspringen; SURPRISEEEEE,het was echt een hele leuke dag/avond en ik heb jullie al heel vaak bedankt maar ik kan het niet vaak genoeg doen dus nogmaals; BEDANKT en in het speciaal : Mirella, Phoebe, Nina &Melany jullie hadden het echt super geregeld, credits naar jullie.Ik ga jullie allemaal zo ontzettend veel missen :( maar gelukkig zien we elkaar nog!

En dan zijn we nu weer op de dag van vandaag, wat betekent... wachten, wachten, wachten. Het is heel frustrerend omdat je er zelf niks aan kan doen en de organisatie alleen maar hun werk laten doen. Ik wacht nu bijna 4 maanden, en ja.. dat is echt vervelend, maargoed, ik heb er nog alle vertrouwen in! en waarschijnlijk is het het wachten allemaal waard. Op dit moment wachten er in totaal nog 34 nederlanders op een plekje, dus ik hoop dat we allemaal snel iets te horen krijgen, ik wacht geduldig nog even af :).

Ook heb ik 27 juli een afspraak bij het Amerikaanse consulaat voor een visum,en moet ik eind juli mijn laatste (yes!) prik halen, dan ben ik daar ook weer vanaf.

Ik hoop snel een blogpost te kunnen schrijven met het nieuws dat ik een gastgezin heb, maar we zien nog wel wanneer dat gebeurd, deze blog is trouwens iets langer geworden dan gedacht, oeppss. Ik heb ook een mapje aangemaakt met alle foto's van het feest, en de bijeenkomst.

Liefs,

Willemijn

Reacties

Reacties

Mirella de leukste

Leuk verhaal! Gap no stress je gastgezin komt eraan... have faith

anoda.

grapaje ly xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active