my exchange year in Crestline, California.

Afscheid, New York &Eerste dag

Gegroet mijn lievelingen.

Vandaag ben ik al 4 dagen in Amerika, maar het lijkt veel langer.. De afgelopen dagen ben ik in New York geweest en gister ben ik aangekomen bij het gastgezin.
Dus sit back, relax and enjoy (zoals ze in het vliegtuig zeggen).

De laatste paar dagen in Nederland:
Vrijdag had ik gehoren te kregen dat ik een gastgezin heb en dat ik woensdag al zou vertrekken, sinds dit moment is het allemaal heel erg snel gegaan. In het weekend ben ik langs familie geweest om afscheid te nemen en op maandag had ik afgesproken met vriendinnen, het was de bedoeling dat ik toen ook afscheid zou nemen van hun maar dat is er niet van gekomen, dus hadden we dat uitgesteld naar dinsdag. Dinsdag was dus mijn laatste dag in het kikkerlandje en ik heb op deze dag de laatste dingentjes geregeld, koffer 100 % klaar gemaakt, wat ik trouwens niet zo moeilijk vond, toen ik eerst hoorde dat je maar 23 kilo mee mocht vroeg ik me af hoe ik dat nou weer voor elkaar zou krijgen, maar ik zit nu gewoon op de 19 kilo (handbagage niet meegeteld dan) en volgensmij heb ik alles mee dus dat zit helemaal prima.

Woensdag 19 augustus:
De grote dag, de dag dat ik zou vertrekken. Na ongeveer zo’n 4 uurtjes aan slaap werd ik wakker gemaakt om half 5. Nog even snel onder de douche gesprongen en gaan met die banaan. Ik zou Willemijn niet zijn als ik weer is te laat wegging van huis dus daarom vertrokken we in plaats van half 6 om kwart voor 6. Het afscheid nemen viel nogal zwaar en tot nu toe is dat het vervelendste wat ik ooit heb gedaan. Toen we op de gate aankwamen moesten we nog ongeveer een half uur wachten en toen mochten we het vliegtuig in! Ik zat helaas niet aan het raam en ook nog is in het midden waardoor ik niet in slaap wou vallen omdat ik bang was dat ik tegen iemand aan zou gaan liggen hahah. Het vliegtuig had tv schermpjes waarin je muziek, films &series kon kijken (ze hadden zelfs New Girl !! wat mijn dag weer goed maakte, maar helaas waren het maar 2 afleveringen. )
Na een lange vlucht van 8 uur en 40 minuten waren we geland op Newark airport! AMERIKA. Daarna door de douane geweest en jeetje mina wat een gedoe om Amerika binnen te komen we hebben denk ik wel 10 keer ons paspoort moeten laten zien.
We zijn daarna naar een shoppingmall geweest en hebben daar onze eerste dollars gespendeerd aan starbucks. Rond een uur of 4 zijn we met de bus naar het hotel vertrokken, we kregen de kamerindeling en zijn daarna gaan zwemmen in het zwembad (midden in de lobby) Helaas stond de airco daar aan op (voor mijn gevoel) 100 dus was het nogal koud. We zouden pas gaan eten om half 9 omdat we moesten wachten op de Duitse groep. dus we moesten nog 4 uur wachten. Rond 7 uur schoot de jetlag er in en was ik enorm moe omdat het in Nederland eigenlijk 2 uur nachts was. Ik ben toen in slaapgevallen en om 8 uur weer wakker gemaakt omdat we konden gaan eten, nou echt waar het voelde alsof ik midden in de nacht wakker was geworden om even wat te eten, conclusie: ik zat als een zombie aan tafel. We aten Pizza en chemische sla en daarna ben ik gelijk weer in slaap gevallen.

Donderdag 20 augustus:
New York dag 1! Na een Amerikaans ontbijtje (Lucky Charms) en een rare bagel vertrokken we om half 9 met de bus naar New York City! Na dat we de tour guide opgehaald hadden reden we naar Fifth Avenue waar we een uurtje vrije tijd kregen. Toen door gereden naar een plaatsje om lunch te halen en dat hebben we opgegeten in Central Park. Door naar de highline wat niet zo bijzonder was en toen door naar China Town! (viel ook een beetje tegen om eerlijk te zijn) Toen reden we door naar de Brooklyn Bride, en omijngod wat is dat mooi! we zijn er helemaal over heen gelopen, hij is wel langer dan ik dacht en in de brandende zon begon je dus aardig te zweten. Hierna gingen we door naar Times Square voor het Hard Rock Cafe waar we ons avond eten hebben gegeten, was super lekker maar we moesten het wel binnen 15 minuten op hebben om weer buiten te staan. Daarna zijn we gaan lopen naar Top of the Rock, dat is dus een heel hoog gebouw waarin je met een (hele) snelle lift omhoog gaat en vervolgens uit komt bij uitzicht over heel de stad. Het was al donker dus het was echt super super super mooi. Hierna door gereden naar het hotel waar we vervolgens heerlijk hebben geslapen, want daar waren we wel aan toe.

Vrijdag 21 augustus
Mochten we een uurtje uitslapen, ookal was ik al om 6 uur wakker door de jetlag.
Na het ontbijt vertrokken we om half 10 naar het 9/11 memorial, maar de tour guide zei letterlijk: ‘You have 4 minutes to take pictures and then come right back’ dus veel tijd om het even te realiseren was er niet. Het zag er wel heel indrukwekkend uit en ze hebben er iets heel erg moois van gemaakt. Daarna hebben we een boottocht gemaakt langs de skyline en de state of liberty, super fijn om even in de wind te zitten want, wat was het warm! Na de boottocht zijn we met de subway naar Coney Island gegaan. Coney Island is een strand met daarop een kermis die er altijd staat, het was er echt super leuk want het was even wat anders dan de drukke straten. Mijn groepje en ik hebben de attracties geskipt en zijn met de voeten in het water aan het strand gaan zitten. Hierna zijn we opgehaald met de bus en door gegaan naar een Pizzeria, het eten hier was een beetje vreemd maar wel lekker opzich. Het is mij niet zo gek dat de Amerikanen zo dik zijn, de Salade die we kregen dreef gewoon in de dressing en 1 pizza punt is voor ons een halve pizza met daarbij 10 kilo kaas.
Na het eten moesten we snel weer door om naar Time Square te gaan! Hier kregen we 2 uur vrije tijd, en die hebben we voornamelijk besteed aan de ToyStore & Disneystore.. ja. Ook zijn we langs de M&M store geweest en natuurlijk foto’s gemaakt van alle billboards, toen gingen we terug naar het hotel en was het tijd om de koffers weer in te pakken, Rond half 12 konden we dan eindelijk slapen.

Zaterdag 22 augustus
om 3 uur ging de irritante alien wekker alweer af, want om 4 uur gingen we naar het vliegveld. Ik vloog om 06:40 naar Denver, Colorado, en daar moest ik 2 uur wachten voor mijn andere vlucht naar Ontario, LA. Ik landde om kwart voor 1 en toen was het tijd om mijn gastgezin te ontmoeten, ik was echt heel erg zenuwachtig, maar dat was nergens voor nodig, ze stonden met z’n 4
e met 2 borden; ‘welcome to california, welcome willemijn’ deze staan nu op mijn kamer. Daarna zijn we doorgereden naar In n Out burger, (bekendste fastfood restaurant van California) om alvast een lekkere bodem te leggen. Daarna hebben ze het huis laten zien, wat echt een schattig huisje is en ik heb ook een supermooie kamer. Toen zijn mijn hostmom en hostzus naar de ‘host opa en oma’ gegaan want die wonen vlakbij, en dat zijn ook super lieve mensen! Ze vonden het helemaal leuk om een Nederlander op de bank te hebben zitten haha. Ook hebben we het dorp bezocht en daarna kon ik mijn koffer uitpakken en hebben we avond gegeten. Hierna heb ik mijn cadeaus gegeven en ze alvast wat Nederlandse dingen laten proeven, ze vinden drop totaal niet lekker maar stroopwafels zijn hun nieuwe favoriete koekjes. Ook heb ik te horen gekregen dat Dinsdag 25 augustus mijn school al begint! En om wat voor een tijd… Zo vroeg maken ze het niet in Nederland hoor, ik begin namelijke elke dag om tien over 7. Dat word even wennen.



Zondag 23 augustus (vandaag)
Het is nu kwart over 8 in de ochtend, ik mocht uitslapen maar om half 7 was ik al wakker door de jetlag. Vandaag gaan we waarschijnlijk wat spullen voor school halen en zometeen ga ik skypen met mijn familie, waar ik heel erg naar uit kijk want ook al heb ik het super leuk mis ik ze wel heel erg.

Ik heb echt een geweldige tijd gehad in New York en het was een hele gezellige groep, bedankt dus allamaal! Het is nu mijn nieuwe favoriete stad en het is nog lang niet van mij af want ik kom hier zeker terug.

Dit verhaal is alweerveelste lang dus ik denk dat ik het er voor nu hierbij laat.
Ik ga proberen om over een week weer een nieuwe post te schrijven want dan zit mijn eerste school week er al op!

PS. Mijn camera heeft een kaartje die niet in mijn laptop past dus ik moet daar nog even wat voor verzinnen, als het is gelukt zet ik de foto's van New York er gelijk op! ik kan al wel de foto's erop zetten die met mijn mobiel zijn gemaakt.

Talk to you soon,

Willemijn

Reacties

Reacties

Heleen Kakes

Leuk verhaal Willemijn!

Yvonne Penne

Wat schrijf je toch grappig.en wat heb jij in een paar dagen veel meegemaakt zeg!

Jan Willem

Leuk verhaal Wil, ik ben nu al benieuwd naar je volgende verhaal. Het was leuk om jou en jouw gastmoeder via Skype te zien en spreken. Tot gauw.

oma ans en opa jan

Wat kun jij leuk schrijven. We kijken al weer uit naar het vervolg.

Mirella aka de cuteste

Heeeeey schat!

Wat een leuk verhaal, je kan nog journalist worden pfoe. Boo! Ik ben blij voor je dat je het zo erg naar je zin hebt! Je moet me even zeggen als je kan facetimen! Ik mis je wel hoor, zie je snel gap! Veel plezier nog, love you x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active