my exchange year in Crestline, California.

Eerste week op school: overleefd!

Lieve Allemaal,

Hoe is het daar in Nederland?? Sinds zaterdag ben ik al een week in California, heel gek om te denken want de tijd vliegt! Ondertussen ben ik naar school geweest en kan ik met trots zeggen dat ik het heb overleefd!

Maandag 24 augustus, de dag voor school ben ik met Allie, een vriendin van haar en gastmoeder Sandi naar het strand geweest! Het was super mooi weer en zelfs een beetje te warm dus was het water erg verkoelend. Wat trouwens iedereen in het water doet is zoeken naar zand dollars, dat zijn een soort schelpjes, waarom weet ik niet.. maar ik deed gezellig mee ookal hadden wij niks gevonden. Na het strand zijn we nog een stadje ingeweest om koekjes te halen bij een bakker voor de ‘gast opa en oma’ en op de weg terug hebben we natuurlijk een stop gemaakt om te avond eten bij Taco Bell, daar kun je mij trouwens nog vaak terug verwachten.

Dinsdag 25 augustus was het dan zover.. mijn eerste dag op de high school! Ik was best wel zenuwachtig maar ik had er ook zin in, om 6 uur ging de wekker en ben ik mij klaar gaan maken, nog even snel wat ontbijt naar binnen werken wat mijn gastbroertje trouwens hilarisch vond omdat ik (volgens hem) veel te weinig nam en dat hij Nederlanders maar raar vind dat wij niet de halve kom vol gooien. Natuurlijk nog foto’s gemaakt en toen waren we klaar om te gaan, Allie mag al autorijden dus ik reed met haar mee, om 8 uur had ik een afspraak om mijn vakken uit te kiezen maar Allie moest haar rooster eerder ophalen dus vertrokken we om 7 uur al. Eenmaal op school aangekomen ging het allemaal een beetje chaotisch, het was namelijk zo druk waardoor ik 2 uur moest wachten tot ik aan de beurt was. Toen ik aan het wachten was hoorde ik een meisje en een vrouw praten over Ayusa (de Amerikaanse organisatie) ik had al gehoord dat er ook een Duitse uitwisselingsstudent op school kwam dus vroeg ik aan haar of zij toevallig de andere student was en of zij vorige week in New York was, en guess what… she was! Hoe toevallig?? Ik was dus met haar in New York!
Er is ook nog een Spaanse jongen, dus in totaal zijn we met zijn 3
e dit schooljaar. Het was nog best lastig om mijn vakken uit te kiezen want heel veel waar ik graag bij wou zat al vol.. uiteindelijk zijn dit mijn vakken geworden voor het eerste semester :

- ROP VVideo PdA (Video’s maken, bewerken etc.)
- Yearbook
- US History (geschiedenis over amerika)
- Int Math 2 (wiskunde)
- Marine Science (biologie over de oceaan)
- English 3

Door het lange wachten had ik mijn eerste 2 uur al gemist dus was mijn eerste les wiskunde (jottum…) Toen ik de klas binnen kwam was het opeens stil en keek iedereen me aan, ik voelde me echt even alsof ik was beland in een awkward film momentje, toen ik ging zitten vroeg de lerares: ‘I don’t know you, who are you?’ toen ik uitlegde dat ik de exchange student van Holland was begon iedereen zichzelf voor te stellen en vonden ze het helemaal geweldig, dat was leuk om mee te maken haha. Van wiskunde zelf begreep ik alleen helemaal niks, ik heb altijd al last gehad van wiskunde dus ben ik vrijdag mijn wiskunde klas gaan veranderen naar een lager niveau, ik hoop dat het nu wat beter gaat.
De rest van de vakken zijn wel leuk, sommige kinderen zijn heel erg geïnteresseerd in mij en Nederland en sommige totaal niet, maar als ik een tip mag geven over vrienden maken als exchange student: just do it. Het is best wel lastig omdat iedereen elkaar al zo lang kent, maar dat kan ook in zijn voordeel vallen want doordat er al groepen vrienden zijn ben je als groep minder bang om op iemand af te stappen. Normaal zat ik in de pauze bij Allie en haar vrienden maar ik wist dat ik daar niet mijn eigen vrienden van kreeg. Dus vroeg ik aan een meisje uit mijn wiskunde klas die mij wel aardig leek of ik bij haar kon zitten in de pauze, dat vond ze heel erg leuk en ze stelde me voor aan haar vrienden, vrijdag in de pauze was ik weer met haar maar werd ik aangesproken door een andere groep of ik bij hun wou zitten omdat ze wisten dat ik de exchange student was. Mijn naam is meestal het gesprek onderwerp haha ze vinden het helemaal geweldig en willen dat ik het net zo vaak zeg tot dat ze het zelf kunnen uitspreken, maar dat lukt ze meestal niet, daarom heb ik al verschillende bijnamen:
- Will
- Willie
- Mina (gehaald van willhellMINA)
- Dutchie
- Hollish (een jongen dacht wij in Nederland de taal Hollish spreken, dus vanaf nu noemt mij me Hollish)

De schoolbussen zijn echt de gele Amerikaanse schoolbussen, maar tot nu toe heb ik nog geen goeie ervaringen er mee. Donderdagmorgen moest ik op de grond in het gangpad zitten omdat hij vol was.. ja, speaking about safety. En vrijdag middag wist ik niet welke bus ik terug naar huis moest nemen dus moest ik 2 uur wachten tot Allie klaar was met haar tennis training. Na de training zijn we ijs gaan halen en zijn we naar de top van de berg gereden waar wij wonen, je had een prachtig uitzicht! Helaas was mijn telefoon leeg dus kon ik geen foto’s maken. Daarna zijn we door gereden naar een meisje haar huis van het tennis team omdat we daar een filmavond hadden! Het hele tennis team kwam en omdat iemand de Duitse exchange student kwam was ik ook uitgenodigd, Het meisje (Maddison) waar we waren heeft een giga huis, met een prive bioscoop op zolder.. we hebben de film ‘John Tucker must die’ gekeken, leuke film.

Zaterdag was een lekker relaxed dagje, we hebben niks gedaan behalve film gekeken, uitgerust en uitgerust. Zondag was er een meeting georganiseerd met alle Exchange Students die in deze buurt wonen (onder deze buurt wonen word ook verstaan al 2 uur verderop. ) Het was super gezellig en ik heb een aantal mensen ontmoet van vooral Duitsland, en verder Luxemburg, Arabië, en ook iemand uit Nederland!
Vandaag was school weer.. vanochtend is mijn wekker niet afgegaan dus werd ik half 7 wakker ipv kwart voor 5.. oepss.. gelukkig was het geen probleem en reed ik gewoon met Allie mee, zij heeft altijd eerste uur vrij en daarom kan ze mij ook niet brengen waardoor ik normaal dus met de schoolbus ga.

Zo.. Ik heb zo veel te vertellen! Er is al zoveel gebeurd in 1 week, heel gek om na te denken dat ik hier pas 1 week ben, het voelt als veel langer. Ik krijg verschillende (rare) vragen over Nederland, je kan wel merken dat de Amerikanen niet veel meer weten over andere landen daarom hier een lijstje:

  • Hebben jullie ook pizza en watermeloen in Nederland? (Ja ze denken soms echt dat ik van een andere planeet kom)

  • Kennen jullie Taylor swift?

  • Dus jullie spreken Engels in Nederland?

  • Waarom kan jij dan engels praten?

En zo kan ik nog wel even doorgaan, maar ik denk dat ik het hier bij hou, anders wordt deze blog weer veel te lang! Ik ga proberen om elke week/elke 2 weken een bericht te schrijven om jullie up to date te houden.

Ik spreek jullie snel weer!
Willemijn.

Reacties

Reacties

esmee

Heyyy willemijn!

Wat een leuk verhaal ^_^
ik herken een groot deel ervan ook wel hahahh.
have fun.
Xx esmee

Yvonne

Ha Dutchie, weer super leuk om te lezen. Ben benieuwd hoe het met je wiskunde gaat nu en wat er op de menukaart van Taco Bell staat?

Bye, bye, have fun! xxxxx

Jan Willem

Hey Wil, leuk verhaal weer. Ik heb opgezocht wat zand dollars zijn en het zijn platte beestjes die zich op de zeebodem bevinden. Familie van de zee-egel. Leerzaam voor ons, zo'n avontuur van jou. Good luck op school and lost of Fun!

Heleen Kakes

Mooi verhaal weer Willemijn, het is allemaal precies zo als we hier in films zien. Ik vind je echt heel stoer.

Oma ans

Wat beleef jij veel,Willemijn. Je schrijft heel gezellig en duidelijk.we zien uit naar je volgende bericht.

Karin

Lieve Willemijn,
Heel erg leuk om over je leven in Amerika te lezen en ik ben blij dat het je bevalt.

Liefs,
Karin (Mel)

Madelon

Hè Wilhelmina super avontuur.......ben benieuwd naar je volgende update. Je verteld ze toch wel dat wij allemaal op klompen lopen?

Manon

Heyy Willemijn! Je kent me niet persoonlijk maar ik zit op Arte en ben zelf ook gek op Amerika. Vind het super om je verhalen te lezen! X Manon

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active