my exchange year in Crestline, California.

Het leven van een Amerikaanse tiener

Lieve Nederlandertjes,

Daar ben ik alweer, ondertussen ben ik al wel aan school gewend en ken ik de weg uit mijn hoofd, over 8 dagen ben ik al een maand weg van huis.. de tijd vliegt!

Ondertussen heb mijn ROP Video klas veranderd naar Fotografie, ik wou fotografie eigenlijk al vanaf het begin maar toen was het vol, vorige week waren er plekjes bij gekomen en ik heb er een bemachtigt, dit omdat ik de video klas nogal saai vond.
Vrijdag 4 September hadden we een welkom essembly op school, dit is de echte Amerikaanse School spirit waarin ze alle leerlingen als het ware welkom heten door met zijn alle gek te doen, iedere leerling moest zijn eigen kleur aan:
Freshman – Rood
Sophomore – Oranje
Junior – Geel (ik)
Senior – Groen
Voor de gene die het nog niet wisten, ik ben een Junior dat betekent dat ik zegmaar een 3
e jaars ben, inpricipe kan ik alle Amerikaanse School dingen gewoon meemaken alleen heb ik geen Graduation, maar daar verzin ik nog wel wat op.

Ik moet toegeven dat vrienden maken hier best lastig is, omdat Amerikanen de vriendelijkste mensen ooit zijn maar tegelijkertijd zijn ze best oppervlakkig, hiermee bedoel ik dat ze de ene dag een heel gesprek met je aan gaan en de volgende dag je niet zien staan.
Vorige week Zaterdag hadden we een BBQ gehadbij een vriendin van mijn gastmoeder, het was ontzettend gezellig en ik heb mijn dagelijkse hamburgers en hotdogs weer naar binnen kunnen werken hoor, we hebben de hele avond aan de poel tafel gezeten en op de Wii gespeeld.
Ik ga nu bijna 3 weken naar schoolen het is aan de ene kant best saai om elke dag de zelfde vakken te hebben, maar aan de andere kant vind ik het ook wel prima, het enige nadeel is alleen dat je je huiswerk wel op de zelfde dag moet maken aangezien je het de volgende dag weer in moet leveren. Alle vakken gaan mij tot nu toe appeltje eitje af behalve wiskunde, dat blijft toch wel een probleem.. ik ben dus al een niveau lager gegaan en zit nu met kinderen in de klas die rond de 14/15 zijn maar nog steeds kan ik het maar niet begrijpen, het is gewoon zo anders! Hopelijk komt er snel een hoofdstuk aan van iets wat ik wel begrijp.

Vanaf vandaag zit ik bij het tennis team! Mijn gastzus is aanvoerder van het team en had het vanaf het begin al leuk gevonden als ik ook bij het team kwam en omdat ik zelf vond dat ik toch wel moest gaan bewegen zijn mijn gastmoeder en ik gister langs de dokter geweest omdat je een verklaring nodig hebt om bij een sport te mogen, de dokter vroeg dan vragen zoals: heb je ooit iets gebroken, heb je last van hoofpijn etc. En vandaag had ik dus mijn eerste tennis practice, en het is zwaarder dan ik dacht maar ik vond het wel leuk! We begonnen met spieren strekken en daarna moesten we 1 mile rennen, 1 mile is ongeveer 1,5 km. Je rent in 2 rijen en als de gene voor aan; ‘GO’ roept moet jij als je de achterste persoon bent naar voor rennen op je snelste snelheid, en zo gaat het door tot dat iedereen zo’n 5 keer aan de beurt is geweest (Ben ik nog een beetje te volgen??) Het is zwaarder dan ik dacht en na een tijdje kreeg ik een pijnlijke steek in mijn zij waardoor ik de rest ben gaan lopen maar de coach vond dat heel normaal aangezien het mijn eerste dag was. Daarna hebben we yoga gedaan en toen kon het tennissen zelf beginnen, ik en nog 10 andere moesten onze serve’s oefenen, ik vond zelf dat ik er helemaal niks van bakte maar volgens de coach was ik goed bezig voor mijn eerste dag. We waren nog geen 10 minuten bezig met tennis of het begon opeens kei hard te regenen, het veld was dus te glad om verder te gaan dus zijn we met zn alle gewoon gek gaan doen en hebben rond gerend en spelletjes zoals tikkertje gespeeld haha.
Het team is ingedeeld in 3 groepen:
- Varsity
- J varsity
- Non traveling

Ik zit in het Non traveling team omdat ik nieuw ben, dit houd in dat ik niet mee doe aan de echte wedstrijden, omdat daar alleen de Varsity groep aan mee doet, wel ga ik altijd mee naar de wedstrijden om te kijken.
Ik heb dus 4 keer per week tennis practice want op Maandag is er voor het non traveling team geen practice, en als er een wedstrijd is van het varsity team ook niet,
de meiden van het team zijn allemaal super aardig dus ik denk dat ik een leuke tijd te ge moet ga!

26 September staat er een ‘Welcome Willemijn to America BBQ’ op de planning, alle vrienden en familie is uitgenodigd en ik heb er zelf ook heel veel zin in!

Mijn leven is nu echt als een Amerikaanse tiener, mijn dag ziet er meestal zo uit
- 05:30…. Opstaan
- 06:25 naar de bus lopen ( wat ongeveer 6 minuten is)
- 07:06 eerste les begint
- 14:07 School is uit!
- 14:07 of naar de tennis practice wat tot 16.30 duurt of naar huis met de school bus wat vanaf de halte nog zo’n 20 minuten lopen is.
Na school maak ik dan huiswerk, avond eten, beetje TV kijken en dan is het alweer tijd om klaar te maken voor bed.

Dit was het weer voor vandaag, nieuwe verhalen komen er snel weer aan!

Liefs,

Willemijn

Reacties

Reacties

Oma ans

Hoi Willemijn, je onderneemt veel! Maar is het niet vermoeiend om de hele dag Engels te horen en te praten?leuk om telkens wat te horen. Opa jan , oma ans

Jan Willem

Hello teenager, leuk verhaal weer. Ik denk dat Vanessa en Serena Williams zich serieus zorgen moeten gaan maken omdat er aanstormend talent aan zit te komen.

Ypenne@kpn mail. Nl

Hi tennispro, dat klinkt goed! Aan je conditie moet je wel wat werken maar met 4 x pw trainen moet dat lukken! Have fun at the bbq en als het goed is ligt er een pakketje klaar op het postkantoor van Crestline! Daar zit ook 30+ kaas in, is maar een tip haha
Tot je volgende update xxx

Mirella aka de model

Heeey girl!

Wat leuk dat je het naar je zin hebt! En tennis is echt super leuk, wanneer je terug komt gaan we even een partijtje spelen ;) geniet van je dagje en vergeet me niet te appen!

Love you xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active