my exchange year in Crestline, California.

LA fair, First football game &school

Hi Allemaal,


Precies een maand geleden had ik mijn eerste schooldag.. pff wat vliegt de tijd!
Aan school ben ik ondertussen al wel gewend, en het gaat gewoon zijn gangentje. Tennis vind ik echt ontzettend leuk! En dat had ik totaal niet verwacht omdat ik nooit zo van de tennis was, ik kan ook al echt merken dat ik er beter in word!
De lessen op school (behalve wiskunde) zijn appeltje eitje voor mij, ik kan wel merken dat Amerikanen niet veel weten over Europa, behalve dat drugs in Amsterdam legaal is en dat je in Europa rond de 16/18 al mag drinken, oh en ook denken ze dat wij aan de linker kant rijden.
Laatst vroeg iemand ook aan mij of we in Nederland de taal van Poland spreken en 9 van de 10 keer denken ze dat we Duits spreken, die Amerikanen leren nog is wat van mij!

Vorige week vrijdag was de eerste home football game! Hier keek ik ontzettend naar uit en het was ook echt heel erg gezellig. Ik ging er heen met Alex (duitste exchange student) en nog een paar meiden uit het tennis team. Van het spel zelf begreep ik alleen helemaal niks, het lijkt net alsof ze allemaal aan het vechten zijn en het heet ook nog is ‘foot’ball terwijl ze niet eens met hun voeten spelen, kennelijk was het heel bijzonder dat we hadden gewonnen omdat we dat normaal namelijk nooit doen, ze hadden gewonnen met 25 – 0. Erg mooie score dus! Het was wel ontzettend koud in de avond dus eindigde we allemaal met warme chocomelk.
Na de game was er een dance georganiseerd en omdat ik alles wou uit proberen gingen ik, Allie en haar vrienden daar ook maar even naar toe, alleen was het geen succes haha. Het was buiten en redelijk saai, ik heb wel veel lol gehad maar na een half uurtje zijn we weg gegaan.
Allie sliep die nacht bij een vriendin en ik en Belle (Kennis/vriendin van de familie die bijna elke dag over de vloer komt) waren van plan om de hele nacht op te blijven dus maakte we om half 11 s’ avonds brownies en keken we een film maar ik was zo ontzettend moe dat ik halverwegen in slaap was gevallen, ik moet zeggen dat ik elke avond rond half 10 al moe begin te worden, dat betekent dus dat ik volle dagen heb.

Op zaterdag zijn we ‘down the hill’ geweest om boodschappen te doen voor de welkoms BBQ die deze zaterdag is. Ik keek mijn ogen uit, wat zijn deze winkels GI-GAN-TISCH we hebben dan ook zo’n 2 uur rond gelopen in een supermarkt. Daarna namen mijn gast ouders me mee naar hun favorieten restaurant namelijk: Olive Garden, en jeetje als jullie ooit naar Amerika gaan en de kans krijgen om naar Olive Garden te gaan, doe het! Het is een Italiaans restaurant en echt suuuuuper lekker, mijn gastvader heeft volgensmij een lichte verslaving aan kaas, we kregen een Italiaanse soep en ze doen bij de tafel de kaas erop voor als je dat wou, maar hij had 2 blokken nodig hahaha, de serveerster keek hem al raar aan.

Op zondag nam mijn gastmoeder, en een vriendin van haar, mij en Allie mee naar de LA county fair! En wat was dat leuk! Ze had via een app bijgehouden hoe veel we hadden gelopen en we kamen neer op 6 miles.. dus onze voeten waren ook aardig kapot. Er was van alles te doen op de fair, kermis, boerderij, kraampjes, eten, ‘ jungle ‘ met exotische dieren etc. echt van alles! Het was de gehele dag ook echt niet normaal warm, het was namelijk rond de 45 graden.. volgensmij heb ik het nog nooit zo heet
mee gemaakt.

Ik moet zeggen dat het heel erg goed gaat met het Engels praten en ik zelfs heb gemerkt dat ik de laatste tijd in het Engels na denk. De tijd vliegt want er is al 1 maand voorbij! Ik heb het echt ontzettend naar mijn zin en ik ben heel erg dankbaar dat ik dit mag mee maken, ik heb het echt getroffen met dit gezin!

Oh, en voor iedereen die denkt dat ik 'het echtetypische leven van California' leef met altijd warm weer enHollywood &strand, neehoor.Ik woon in de natuur met bergen, waar het ook kan regenen en sneeuwen en ik vind het geweldig!

Ik vind het trouwens heel erg leuk als jullie reactie’s achter laten, alleen kan je via deze website niet op je reacties
antwoorden behalve door zelf een reactie achter te laten maar blijf het vooral doen want ik vind het heel erg leuk om te lezen!

Zo, nu moet ik maar eens beginnen met het huiswerk van vandaag.. en vanaf morgen weer weekend! Ikheb ook een mapje toegevoegd met foto's.

Ik spreek jullie snel weer,

Groetjes uit Amerika!

Willemijn

Reacties

Reacties

Jan Willem

Tjonge, wat een mooie ervaringen doe jij op. Prachtig. En wat een leuk gastgezin ben je in terecht gekomen. Veel plezier!

Wilma de Wit

Hai Willemijn!

Hier weer is een berichtje van je anonieme leester! Wat schrijf je alles toch leuk en gezellig op zeg! En wat doe je een leuke dingen en wat lief van je Amerikaanse gastmoeder dat zij briefjes in het nederlands geschreven bij je lunchtrommeltje stopt! Geniet ervan!!!

Inmiddels is mijn zoon ook vertrokken naar Amerika, ook naar Californië, maar dan meer aan de kust. Ook hij geniet met volle teugen, dus het is voor jullie beiden helemaal goed gekomen. Het lange wachten is dubbel en dwars beloond.

Groetjes Wilma

ans kakes

Wat een leuke brief heb je weer geschreven!eet je veel vlees of doen ze dat niet veel in Amerika.jij zit nog in de zomer,wij in de herfst,regen,wind en zon.Veel goeds en plezier gewenst. Oma ans,opa jan

yvonne

Hey stoere dochter.

Wat is het toch heerlijk om je verhalen te lezen. Ik ben zo blij dat je het zo naar je zin hebt en dat je in dit gastgezin zo liefdevol bent opgenomen. En inderdaad, geniet van een moeder die van die leuke briefjes in je lunchpakket stopt. Maakt ze ook je lunch? Geniet daar dan maar dubbel en dwars van! hahaha.
Ik zal mij er op voorbereiden.....maar beloof niets! Oké?

Ik kijk uit naar je volgende verhaal!

Dikke zoen,
Mama. (Nederland) hihihi

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active