my exchange year in Crestline, California.

druk druk druk, BBQ | Homecoming, tennis, softbal &school |

Hoihoi,

Ik leef nog hoor! Het heeft een tijdje geduurd maar ik heb het gewoon zo ontzettend druk, en een blog schrijven neemt toch wel even wat tijd in beslaf. er is ontzettend veel gebeurd de afgelopen weken, onder andere homecoming maar daar vertel ik later meer over.
Een paar weken terug was de welkomst BBQ en het was heel erg leuk, er kwamen allemaal vrienden &familie en er was eten voor een heel leger. Mijn gastvader was de nacht van te voren al begonnen met voorbereidingen treffen want hij neemt zijn taak zeer serieus, en wat een vlees was dat..
Er kwamen allemaal vrienden en familie en ze hadden zelfs cadeaus voor mij gekocht.. Ook hadden ze als verassing een taart voor mij laten maken met; ‘Welcome to America Willemijn’. Zo lief!
Ze hadden ook een bord gemaakt met; Advice for Willemijn on surviving America’ waar iedereen dus ook een berichtje op achter heeft gelaten. Ik en mijn gastmoeder Sandi hadden ook voor Nederlandse spelletjes en een quiz gezorgd. Zo heb ik ze geleerd wat spijkerpoepen inhoud en had ik een Quiz gemaakt over Nederland en de gasten konden dan ook Nederlandse beschuitjes winnen, ik heb een super leuke avond gehad en ben mijn gastgezin super dankbaar!

Die zondag daarna ben ik voor het eerst naar een Amerikaanse bioscoop geweest, en ben ik weer een hele ervaring rijker want wat is het groot! Die popcorn en drink maten hebben wij niet in onze schappen zitten hoor, we zijn naar de film Scorch Trials geweest (aanrader!)

Zaterdag 3 oktober vroeg een vriendin van mij (Tarin) of ik met haar en haar moeder mee wou gaan om te shoppen voor een homecoming dress, dus zijn we die dag naar de Ontario Mill's shopping mall geweest, suuuuper groot! Na een aantal winkels af te zijn gegaan hadden we beide nog niet de juiste jurk gevonden, dus zijn we maar gaan lunchen bij een seafood restaurant. Daarna zaten we weer vol met ideeën en bij de eerst volgende winkel hadden we dan ook echt beide onze jurken gevonden! Ik moet zeggen dat hij niet goedkoop was maar ik dacht zo van; 'ja dit is mijn enige homecoming ooit..' Dus deed ik eens gek en deed mezelf een lol.

Toen was het nog een grote klus om schoenen te vinden, aangezien de dance in de gymzaal was mochten we geen hakken dragen maar dat was ik sowieso al niet van plan omdat ik er dan met mijn lengte al helemaal boven uit steek! Helaas heb ik die dag mijn schoenen dus ook niet kunnen vinden maar ik had wel een hele leuke dag gehad! Thuis afgezet stuurde Allie mij een berichtje met dat ze bij haar opa en oma was om op de hond te passen en dat ik ook langs moest komen zodat we samen een film konden kijken, gelukkig wonen die heel dichtbij dus kon ik er zelf heen lopen.

Verder gaat school gewoon zijn gangentje, ik moet zeggen dat ik er echt al helemaal aan gewend ben en daardoor is de lol er van af en is het 'gewoon school' maar ik vind het nog steeds wel leuk hoor! Ik ben uiteindelijk gelukkig kunnen wisselen naar Business Math wat echt 10 keer beter is! Dit is namelijk voor mij als Economie en de meeste dingen heb ik dus ook al gehad, helaas moest toen wel mijn hele rooster veranderd worden en dat vond ik ook wel jammer omdat ik al gewend was aan de andere studenten in mijn klassen maar ach, het is niet anders. Mijn rooster is nu:

1 - Business Math

2 - Yearbook

3 - Photography

4 - US History

5 - Marine Science

6 - English

Dan nu over Homecoming.. Het begon met de spirit week! Dat houd in dat er elke dag een thema is om je volgens die manier aan te kleden, helaas heeft mijn high school 0 % school spirit dus deed ook bijna niemand hier aan mee, maar dat hield mij (de eerste 2 dagen dan) niet tegen hoor!

Maandag: Disney day

Dinsdag: Tie Die

Woensdag : wildlife

Donderdag: Twin day

Vrijdag : school kleuren

Vrijdag was er een pep essembly, deze was speciaal voor de football spelers omdat deze avond ook de homecoming football game was, en dat is de belangrijkste game van het seizoen. Het team werd voor gesteld aan de hele school door hun aanvoerders en daarna moesten ze spelletjes doen just dance, en de cheerleaders & band waren ook van de partij!

De football game hadden ze verassend genoeg nog gewonnen ook, wat redelijk bijzonder is omdat ons team niet zo goed is (zeg maar: slecht).

Op zaterdag was dan de homecoming dance! Die hele dag heb ik een beetje op de bank gehangen met Allie en rond 4 uur werd ik naar Tarin's huis gebracht, ik, Tarin, Alex, Hope &Laura hadden afgesproken om er samen heen te gaan, van te voren hadden we pizza besteld en toen was het tijd om ons klaar te gaan maken, we hadden niet veel tijd want natuurlijk was ik weer een van de laatste, nog snel wat foto's maken en toen was het tijd om te gaan. De dance zelf was heel gezellig maar een beetje vreemd, ik zal het er op houden dat Amerikanen een beetje dansen als hoe de 12 jarige dat in Nederland zouden doen maar alsnog heb ik heel veel lol gehad!

Na het feest werd ik opgehaald door Allie en haar vriendinnen omdat we daar een sleep over zouden hebben. Eerst zijn we nog langs de Mac donalds gereden om 50 kip nuggets te halen, zodat we die in de jacuzzi op konden eten, ja je hoort het goed: een jacuzzi. Alora (waar we sliepen) heeft een mega groot huis met een jacuzzi met uitzicht over San Bernardino.

Daarna hebben we nog een horror film gekeken maar iedereen was in slaap gevallen.

Het weekend erna werd ik wakker gemaakt met het nieuws dat ik me klaar moest maken maar ze niet wouden vertellen waar we heen gingen. Uiteindelijk heb ik die dag heel veel gedaan: We begonnen bij de Starbucks en reden toen door naar een Pumpkin patch, dat is een soort boerderij waar pompoenen groeien en ze ook dieren en allemaal activiteiten hebben, we hebben daar even rond gezworven en zijn toen door gereden om een uurtje te spelen, om vervolgens naar een indoor softbal hal te gaan, omdat ik dit jaar ook softbal ga spelen en mijn gast vader een aantal jaar coach is geweest van het softbal team heeft hij me geholpen met mijn slagen. Daarna zijn Allie en ik gaan zwemmen in het zwembad bij haar oma haar appartement en toen zijn we gaan eten bij Chipotle.

Op zondag ochtend heb ik Nederlandse pannenkoeken gemaakt, dit gezin heeft ze op gegeten met hete saus.. hoe ze het verzonnen hebben weet ik ook niet maar ik heb het niet geprobeerd. Verder heb ik niet veel gedaan behalve op de bank gehangen en films gekeken.

Afgelopen weekend hadden we op zaterdag een Halloween feest van een vriendin van mijn gastmoeder. We zijn verschillende winkels af geweest maar ik kon maar niet bedenken wat voor kostuum ik wou, en daarbij wou ik ook geen duur kostuum kopen, dus maakte ik een grapje van: 'Oh dan ga ik wel als vuilnis'. En uiteindelijk hebben we de grap als werkelijkheid gemaakt en zijn wealle 3, (ik, Allie &mijn hostmom) als de: 'White Trash Family' gegaan, lachen!

Vorige week woensdag had ik dan mijn laatste tennis les, ik vind het super jammer dat het seizoen over is want ik heb echt een geweldige tijd gehad. Het team was super aardig en tennis zelf vond ik ook heel erg leuk om te doen. Allie heeft nog wel tennis omdat zij de nummer 1 speler is en zij heeft deze week finals en als ze deze wint kan ze door gaan naar CIF!

Vanaf vandaag speel ik dan ook softbal, het team is helaas niet zo als het tennis team en heeft bijna geen spirit maar ik heb er alsnog veel zin in! De practice vandaag was gecanceld dus hadden we een study hal na school met het team, dat houd in: huis werk maken in de bibliotheek.

Zo... Volgensmij loop ik allemaal een beetje door elkaar heen maar ik denk dat jullie nu wel weer up to date zijn, er gebeurd gewoon zo veel dat ik niet eens meer weet wat ik nou allemaal moet vertellen.

Ik heb zeker de tijd van mijn leven, en wil nog lang niet naar huis hihi. (Ik mis jullie wel hoor!)

Ik kom snel weer met een nieuw verhaal!

Liefs uit America,

Willemijn

Reacties

Reacties

Yvonne

Gelukkig neem je je taak als blogs schrijfster ook serieus, tjonge wat een belevenissen! Wij krijgen wekelijks vele foto's doorgestuurd en beleven het vanuit ons kikkerlandje allemaal een beetje mee! Het plezier spat van de foto's af en ik vind het fantastisch dat je dit allemaal meemaakt. Je hebt het echt geweldig getroffen met je gastgezin! Kortom Super! Ik kijk uit naar je volgende blog!

Jan Willem

Hey girl. Mooi om te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Het plezier straalt er af ????. We leven met je mee. Op naar Halloween en thanksgiving. Geniet ervan! Pap.

Oma ans en Opa jan

wat een leuk en goed geschreven verhaal hebben we van je gekregen.Je boft dat je in zo,n aardig en goed gastgezin bent gekomen.Je maakt veel mee.We wensen je nog een fijne tijd.Liefs van ons. opa en oma

Mirella <3

Aaah je blog is zo leuk. De opleiding op het MA past echt bij je, als je die opdracht gaat maken moet je een link van je blog erbij sturen! Maar oke.

Wat leuk om te lezen dat je het zo erg naar je zin hebt baby. Ik ben echt blij voor jeeeeeee, love you x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active