my exchange year in Crestline, California.

Halloween!

Dag mijn lieve kaaskopjes,

Nog niet zo lang geleden dat ik een verhaal heb geschreven maar ik heb ondertussen weer zo veel meegemaakt dat ik het toch wel weer hoog nodig vind. Deze blog zal in het teken staan van… Halloween! Een feest dat hier groot gevierd word, en gelijk hebben ze, want was is het leuk!

29 Oktober had mijn gastzus Allie haar League Finals voor tennis, dus werd ik om 11 uur van school gehaald zodat ik en mijn gastmoeder naar haar wedstrijd konden kijken, ik had speciaal voor die dag een t-shirt gemaakt met; Team Allie #1 en dat werd heel erg gewaardeerd! Ze heeft al haar games van die dag gewonnen en eigenlijk van de gehele league, wat betekent dat zij 25 meisjes heeft verslagen en zij dus ook de hele league heeft gewonnen!
Die avond zijn we snel naar huis gereden omdat de rest van mijn familie en kennissen op ons aan het wachten waren om naar Knots Scary Farm te gaan! Dit is een soort Walibi Fright Nights en heel groot voor de mensen in California. We kwamen pas tegen 9 uur aan wat later was dan wij gehoopt hadden maar dat mocht de pret niet drukken. Om het park binnen te komen was al een hele klus want wat zijn ze hier moeilijk mee! Ze controleren je tas, je moet door een scan lopen, net zoals op het vliegveld dus. Het was echt geweldig, er liepen allemaal zombie’s en monsters rond die je dan uit het niets lieten schrikken of je achter volgen. Toen we het park binnen waren zei Allie gelijk tegen me: ‘’One thing.. DON’T run! They will chase you.’’ Ik : Okay!’’ En nog geen seconde later rende er een op me af en ik rende uit reflex voor hem weg waardoor we rondjes aan het rennen waren en ik uiteindelijk achter een vreemde mezelf verschool, tja.. toch best eng hoor!
Uiteindelijk raakte ik wel aan ze gewend en heb ik geleerd dat je ze gewoon niet aan moet kijken want dan komen ze ook niet op je af. De achtbanen in Nederland zijn super saai vergeleken met wat ik hier allemaal heb gezien! We zijn ook in verschillende spookhuizen geweest en hadden we het helemaal niet door maar was het park eigenlijk al gesloten terwijl wij nog vrolijk in de rij voor een achtbaan stonden. Uitendelijk stonden wij dus om 2 uur buiten in plaats van 1 hihi.
We zijn toen door gereden naar een restaurant om te ontbijten om 3 uur s’ochtends en waren uitendelijk bek af toen we om 5 uur thuis waren en eindelijk konden gaan slapen.
De volgende dag was het vrijdag en hadden we geen school, gewoon omdat het de volgende dag Halloween was en school het leuk vond, en daar hadden wij nou totaal geen problemen mee. Allie en ik zijn toen ook pas rond 4 uur in de middag wakker geworden en hebben een beetje bank gehangen en uitgerust.

Zaterdag was het dan zover: Halloween! Ik en Allie wouden eigenlijk weer als de white trash family verkleden maar omdat we het dorp in gingen en er kleine kinderen rond liepen vond mijn gastmoeder het niet een prettig idee als wij daar rond liepen met vuilniszakken met tampons met nepbloed. Dus hebben we binnen 5 minuten wat bij elkaar gezocht en ben ik uiteindelijk als kat door de dag gegaan! Ik, mijn gastmam en Allie, & haar beste vriendin en haar vriendje zijn dus the village in gegaan voor trick or treat! Omdat de huizen hier in de bergen allemaal best ver van elkaar zijn en je hier geen wegen hebt om te lopen waren alle winkeltjes open die dus snoep uitdeelde, iets anders dan sint maarten! Ook hoef je hier geen liedje te zingen maar mag je gewoon; Trick or Treat roepen EN zijn oudere ook meer dan welkom om mee te doen! Ik heb mensen met geweldige kostuums gezien, van jong tot oud en wat vond ik het leuk dat de oudere hier ook echt aan mee doen. We hebben een hele zak snoep binnen gehaald en zijn toen naar een kerk gegaan waar ze een Truck or Treat hadden, dat hield in dat er allemaal auto’s op een parkeer plaats versierd waren en je spelletjes moest doen om je snoep te verdienen. Later die avond zijn ik, Allie &haar vrienden down the hill gereden om naar de horror film; Paranomal Activity ‘ te gaan, wat ook nog een heel gedoe was omdat je hier 17 voor moest zijn en ik 16 ben, ik mocht dus niet naar binnen terwijl de rest van de groep hun kaartje al had gekocht. Uiteindelijk heb ik een kaartje gekocht voor een andere film die op dezelfde tijd draaide en ben met hun gewoon naar de andere film gegaan. Ik moest zeggen dat de film best eng was maar ik vond hem wel een aanrader!
Op de terug weg nog een stop gemaakt bij Taco Bell om mijn dagelijkse calorieën weer binnen te halen (Ja, hier geld voor mij de regel: een dag geen fastfood is een dag niet geleefd!)
Ik heb echt een perfecte Halloween gehad en ben super dankbaar dat ik dit allemaal mag mee maken!

Die zondag hebben we wat softbal gespeeld, omdat ik super graag het Varsity team wil halen en ik daarvoor heel veel oefening nodig heb omdat sommige meiden uit het team al jaren lang spelen en hun dus ook super goed zijn. En nog steeds: wil ik nog niet eens denken aan naar huis gaan!

Ik was van plan om bij deze blog post ook te schrijven over de verschillen van Amerika en Nederland maar dan zou dit verhaal wel heel erg lang worden.. dus dat komt de volgende keer!

Ik merk dat mijn Nederlands enorm achter uit gaat en ik soms helemaal in de war raak als ik met iemand uit Nederland praat. Dus daarom mijn excuses als mijn zins opbouw niet helemaal klopt, maar als je bijna 3 maanden lang elke dag Engels praat en je opeens weer een heel verhaal in het Nederlands moet neer knallen is dat toch best even lastig.

Liefs uit Amerika,

Willemijn

Reacties

Reacties

Mama

Ik zie en hoor je rennen! ????Hahaha. Ik kan mij voorstellen dat dat super gaaf was om mee te maken! Op naar Thanksgiving!
PS:heb je ook nog leuke foto's van Halloween? ????????

Jan Willem

Tjonge, wat een leuke belevenissen Wil. Je boft maar. En die taalvouten worden je vergeven, hahaha. Dat komt weer helemaal goed. Liefs, pap.

Mireltje

Hey boo, leuk verhaaltje weer. Volgend jaar gaan we in NL ook Halloween vieren ja. Dag kind ly x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active