my exchange year in Crestline, California.

De dag van de dankbaarheid

Hey allemaal,

Het heeft even geduurd maar ik had nooit gedacht dat een blog bijhouden zoveel werk zou zijn.
Zoals de titel zegt: 'de dag van dankbaarheid' ga ik het ook over dankbaarheid hebben, het was 26 november namelijk Thanksgiving! De hele week was ik vrij en had ik dus lekker een weekje vakantie, we hebben niet veel gedaan, gewoon een beetje films gekeken en uitgerust. Thanksgiving is een super Amerikaanse traditie en wat ben ik blij dat ik dat mee heb mogen maken. Het gaat over dat de Amerikanen dankbaar zijn over dat ze vroeger oogst hebben gehad en ze nu dus kunnen eten, maar tegenwoordig gaat het meer over dat je samen met familie kan zijn en met ze allen van het eten kunnen genieten.
Om half zeven s'ochtends stond mijn hostdad al in de keuken om de traditionele turkey, ham, mashed potato's en nog veel meer te maken, Allie, ik en mijn hostmom hebben de hele dag het huis schoongemaakt, opgeruimd en thanksgiving ready gemaakt.
Rond 3 uur kwamen de vrienden en familie over de vloer en om 5 uur zijn we begonnen met eten, na het avond eten was het natuurlijk tijd voor de verschillende soorten taarten. Ik heb (denk ik) bijna nog nooit zo lekker gegeten en wat was het gezellig! Die nacht was het dan ook het welbekende blackfriday shopping waar de meeste winkels op zo'n 50/60 procent korting gaan voor mensen die kerst inkopen willen doen. Ik en Allie zijn gewoon overdag even rond gaan kijken inplaats van midden in de nacht, ik vond het niet zo heel erg speciaal want de meeste deals waren al uitverkocht dus voelde het alsof ik gewoon op een normale dag aan het shoppen was, maar dat mocht de pret niet drukken want ik heb alsnog een leuk dagje gehad.
Als we het dan toch al over dankbaarheid hebben moet ik even zeggen dat ik ontzettend dankbaar ben voor dat ik dit allemaal mag mee maken, dit is zeker een jaar dat is de rest van mijn leven zal onthouden en ik wou eigenlijk dat ik nog een jaar zou kunnen blijven.
Jullie Nederlanders hebben vast ook gehoord over de shooting in San Bernardino, helaas was dat dicht bij mij gebeurd. Dat is namelijk 'down the hill' waar ik altijd winkel, doorheen rij, en mijn gast ouders werken daar ook. om2:07is school afgelopen en daarna zijn er nog na schoolse activiteiten, rond 2 uur werd er in school omgeroepen dat de na schoolse activiteiten waren gecanceld en dat iedereen naar huis moest gaan, de mountain was op een lockdown zodat er niemand meer op of af kon, wat goed is natuurlijk want wij waren dus helemaal veilig. Die middag ben ik met Alex, de Exchange student van Duitsland naar haar huis gegaan en hebben we huiswerk gemaakt en in de avond zijn we naar een pizza restaurant gegaan voor Midori, de Exchange student uit Japan haar verjaardag, het was super gezellig!
En zoals altijd gaat school gewoon zijn gangetje, ik heb onderhand ook mijn vaste groepje vrienden. Softbal gaat ook steeds beter! Ik was er eerst een beetje onzeker over omdat de meeste meiden van het team al zo'n 8 jaar spelen en dit mijn eerste jaar is, maar donderdag nam de coach mij even apart en vertelde mij dat ik er wel beter in ga worden omdat ik volgens haar 'natural skills' heb! Dat was echt een groot compliment voor mij. Volgende week zijn dus de try outs voor softbal, ik denk niet dat ik in het Varsity team kom maar met JV ben ik al blij! Dit weekend ga ik dus extra veel oefenen.
Donderdag avond was het ook tijd voor het tennis banquet, dat is een soort afscheids dinner/ award show voor een sport. Ik heb een award gekregen voor Allie's biggest fan en best at having fun during practice, er werden foto's laten zien en er was een photo booth en karaoke. Het was echt een super gezellige avond en een hele goeie manier om afscheid te nemen van het seizoen.
Volgende week zal ik proberen om een verhaal te schrijven over hoe de try outs voor softbal zijn gegaan en over 2 weken is het kerst vakantie waarin we super veel gaan doen, maar dat houd ik nog even geheim. En daarnaast is het vandaag ook nog is Sinterklaas! Mijn lieve ouders hebben wat Sinterklaas snoepgoed opgestuurd dus vanavond zitten we met zijn alle bij de open haard.
Ik spreek jullie snel weer,
Willemijn

Reacties

Reacties

Mama

Hey Willemijn.
Ik ben ook heel erg dankbaar dat je dit allemaal kan meemaken en geniet d.m.v. Je blogs, FB berichten en natuurlijk je apps, met je mee. Ook ben ik vooral dankbaar de jullie niets is overkomen tijdens die afschuwelijke schietpartij! Mijn hart stond wel even stil toen ik op het nieuws hoorde dat het in San Bernardino was.
Wat betreft jouw natural skills voor softbal, dat hadden wij natuurlijk allang gezien hahaha. Zet m op dit weekend! Heel veel plezier met het Sint&kerstfeest vanavond! Liefs mama

Heleen

Hoi Willemijn,

Wat leuk weer om te lezen en veel plezier met kerst. Ik kijk uit naar je volgende verhaal.

Groeten van ons allemaal hier!

Opa jan oma ans

Heel leuk om weer wat te horen en dat het zo goed gaat.Wij dachten aan je met die schietpartij.en dat het goed is gegaan bij jullie.Geniet van al die dagen en fijne kerstdagen. Opa jan oma ans

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active