my exchange year in Crestline, California.

CHRISTMAS BREAK & Laatste blog van 2015

Dag lieve kaaskoppies van me,

Daar zit ik dan, op mijn bed met mijn koffer nog lang niet uitgepakt en kerstcadeau papier overal op de grond een nieuw verhaal te schrijven.
Ik kom namelijk net terug van een vakantie in San Diego en Las Vegas, maar daar vertel ik later meer over.

Sinterklaas
Eerst was het natuurlijk pakjesavond op 5 december en dat moet ook in Amerika gevierd worden, mijn ouders hadden een engels gedichtgeschreven en sinterklaas cadeautjes opgestuurd, en met mijn gastgezin en gast opa en oma zaten we dan tussen de kerst versiering sinterklaas te vieren (Ja, hier begint de kerst gekte al in November). Ze vonden het echt een hele leuke traditie en willen het vanaf nu af aan elk jaar gaan vieren haha.

Softball Try outs:
Dit was een van de zwaarste weken tot nu toe, en dan vooral lichamelijk,
voor de mensen die mij goed kennen weten dat ik totaal geen sporter ben en dat ik eigenlijk ook nooit sports doe omdat ik veel te lui ben, met trots kan ik aan jullie nu vertellen dat ik nu toch echt atletisch ben, jajaja je hoort het goed, Willemijn SPORT!!!
De try outs waren van maandag t/m donderdag elke dag van 14.30 tot 16.30
Het begon met elke dag 1 mile rennen, dat is 1.7 km zonder te stoppen of slomer gaan, hierin kon je bewijzen dat je een doorzetter bent, komt erop neer dat ik half dood was maar wel heb volgehouden, na het joggen, stretchen, sprinten en overgooien waren we eigenlijk nog niet eens begonnen met softbal zelf, dit was alleen een warm up. Elke dag had ik een ander onderdeel, batting (de bal slaan), Throwing &Catching, Live de game spelen, outfield.
Lichamelijk was ik aan het eind van de week echt kapot, het klinkt misschien heel overdreven maar als ik soms te lang stond begonnen mijn benen te trillen en mijn hele lichaam zat vol met spierpijn. De week erna heb ik te horen gekregen of ik het team gehaald heb, en dit is wat de coaches tegen mij zeiden:
'You've improved yourself so fast in such a short amount of time, and your adittude is amazing. Thats why we are gonna start you off at the Junior Varsity Team and maybe if you keep improving you can still go to the Varsity team, congratulations.'
Het allerliefst had ik natuurlijk gelijk een plekje in het varsity team gewild, maar ik ben hier al super blij mee, ik speel nog maar voor ongeveer 1,5 maand softball en ik kan mijzelf altijd nog verbeteren!

SAN DIEGO EN LAS VEGAS!!
De kerstvakantie begon eigenlijk pas op 19 december maar op 17 december mochten mijn gastzus en ik om 10 uur de school al verlaten, we gingen namelijk op vakantie!
rond 12.00 gingen we onderweg naar San Diego! we verbleven in een super fijn resort en hebben in de middag gezwommen. Om 10 uur gingen we naar het vliegveld om mijn andere gastzus Cassie op te halen, dit was de eerste keer dat ik haar ging ontmoeten omdat zij in Virginia woont, ik was best zenuwachtig maar ze is echt super lief en grappig.
Vrijdag 18 december gingen we naar SEAWORLD! Dit is een soort grote dierentuin maar dan voor zee dieren en ook zijn er attracties, en shows. Dit is nu mijn favoriete attractie park, we zijn in achtbanen geweest, dolfijnenshowen een walvisshow en heel veel verschillende dieren gezien, daarna zijn we sushi gaan eten, lekker toepasselijk.
Zaterdag was het plan om San Diego zelf te gaan ontdekken maar ik, Allie en Cassie hadden ons alle 3 verslapen en mijn gastouders hadden ons geprobeerd wakker te maken maar dat was geen succes en toen zijn hun naar de nieuwe star wars film gegaan, en hadden wij geen keus dan in het hotel te blijven dus hebben we de hele dag maar bij het zwembad gehangen, beetje jammer omdat ik graag San Diego zelf had willen zien maarja.
Zondag 20 december hebben we San Diego verlaten en zijn we naar mijn gastmoeder haar vader gegaan die vervroegd kerst vierden, ik heb een paar super lieve cadeau's gekregen en we hebben ouderwets bordspellen gespeeld. Rond 11 uur s' avonds zijn we gelijk doorgereden naar Las Vegas, het was super gaaf omdat je 3 uur lang door dessert rijd met geen lichten en niks om je heen en je dan opeens in de verte een super verlichte stad ziet.
We kwamen pas rond 1 uur aan in het hotel wat trouwens echt super luxe was met 4 zwembaden en 3 jacuzzi's. Daar hebben Allie en ik elke dag mooi gebruik van gemaakt.
De eerste dag in LV (Maandag) zijn we gaan ontbijten in een restaurant en daarna naar de kapper geweest, want ja dat moet ook gebeuren natuurlijk. Daarna zijn we door de stad zelf gelopen in het donker wat me heel erg deed denken aan New york met alle verlichting alleen waren er meer gestoorde mensen, straat muzikanten en een stukje rustiger, Uit eten geweest bij een Italiaans restaurant en daarna naar Fremont street gegaan. Dat is een straat met veel optredens en dronken mensen en natuurlijk casino's. We zijn wel binnen bij een casino geweest maar omdat ik en Allie nog geen 21 zijn mochten we niks aanraken.
Dinsdag 22 december was onze laatste dag in Las Vegas en zijn we naar circus circus geweeest, dat is een soort casino maar dan voor iedere leeftijd waar je geen geld wint maar knuffels, zoals op de kermis dus, verassend genoeg heb ik nog een unicorn knuffel gewonnen ook. daarna natuurlijk hamburgers gegeten en de hele avond gezwommen.
Vandaag zijn we naar huis gereden en nu zit ik weer vertrouwd op mijn bed. Las Vegas was een zeer intressante ervaring haha.

Morgen gaan wij al kerst vieren omdat mijn gastmoeder moet werken op kerstdag zelf dus vieren we het maar op kerstavond. Hier hebben ze trouwens geen 2e kerstdag..
2015 is een leuk, verassend, avontuurlijk jaar geweest met ups en downs en ik wens iedereen
een super fijne kerst en een geweldig gelukkig nieuw jaar.. ik spreek jullie in 2016 weer!

Although we won't be seeing you at Christmas time this year,
Warm, loving thoughts will make the miles between us disappear.
Merry Christmas <3

Liefs,

Willemijn

Jan Willem

Kerstmis 2015 zul je niet gauw vergeten, Wil. Wat een mooie belevenissen. Ik hoop dat je met je gastgezin een leuke, gezellige kerstavond hebt. En dat jij je sportieve kant hebt ontdekt, wie had dat nou gedacht. We zijn supertrots op je en benieuwd of je in 2016 nog meer verrassingen in petto hebt. Fijne kerst! Liefs pap.

Opa jan oma ans

Wat kun jij goed verhalend schrijven !Vol belangstelling hebben we je verslag weer gelezen en bedankt voor dit alles met goede wensen.Heel fijne dagen en een goed en gezond volgend jaar.Je boft met dit aardige gastgezin. liefs van ons.

Heleen

Hallo Willemijn,

De jongens zijn jaloers op je, die willen ook weer naar Las Vegas. Ik vond het zelf ook helemaal geweldig daar. Fijne dagen nog en alvast een goed en gezond (en sportief!) 2016.

Groetjes,
Heleen

Mama

Lieve, "dappere dodo" dochter van mij,
Een jaar geleden vroegen wij ons "onder de kerstboom" af waar jij je volgende kerst zou vieren. Het enige wat wij hoopten was dat het ergens in Amerika zou zijn. En nu zit je in Crestline CA bij een geweldig gastgezin en heb je net kerstavond gevierd. Èèn ding is zeker, dit is een kerst om nooit meer te vergeten! Voor jou, en voor ons. Ook nu Teun in Laos kerst viert! Ik gun je deze ervaring van harte en hoop dat je de rest van je leven hier met heel feel plezier op terug kunt kijken!
Ik kijk uit naar je volgende blog over waarschijnlijk de (witte?) kerst en wens je een vrolijk en waardevol kerstfeest met John, Sandi, Cassie, Allie en John jr. En een super sportief 2016! Een dikke kerstknuffel sweetie!xxx (volgend jaar were gewoon in het said Almere)

Mama

Hahah heel Veel Moet het zijn natuurlijk (hij stond op engelse correctie:(

Amneer

Hey gap,

Als eerst wens ik je een fijne kerst toe! Maar ok. Zo te zien heeft mn peptalk geholpen, gefeliciteerd met je plek in het team gap. Zo'n try-out lijkt me echt leuk, zodra je terug bent ga je me trainen tot een echte softbalster ;). Ik ben echt heel blij voor je dat je het zo naar je zin hebt in de VS.

Ik heb pas een nieuwe camera gekocht (dezelfde als die van jou :p) en ik kan echt niet wachten tot je terug bent zodat we weer fotoshoots kunnen houden lol.

Gabber, ik mis je heel erg en dit jaar was echt geweldig met jou. Het allerbeste toegewenst in 2016, en veel succes met Neutron ;)

Love you, xx Mirella aka de liefste