my exchange year in Crestline, California.

Happy Holidays

De kleine kerstboom ingeruild voor een grote,1 verlicht huis in de straatingeruild voor een gehele verlichte straat, een paar cadeautjes onder de kerstboom ingeruild voor de hele woonkamer vol met cadeau's. Olliebollen ingeruild voor donuts en chips, en het vuurwerk ingeruild voor de televisie. Kerst en Oud en nieuw in Amerika.. heel anders dan ik gewend ben,
maar wel heel erg leuk om eens mee te maken.

Normaal gesproken word kerst in Amerika uitgebreid gevierd op kerst zelf, helaas moest mijn gastmoeder dus werken op die dag. Dus voor ons geen cadeautjes in de ochtend maar in de avond, op kerstavond. Eerst hebben we de hele dag een beetje rond gehangen, tv gekeken, het huis opgeruimd en geholpen met het kerstmaal. Toen de familie aangekomen was zijn we gaan eten, het was een beetje hetzelfde als thanksgiving, de bekende turkey, aardappel puree, bonen en spek, zoete aardappel, ham, en natuurlijk taart. Na het avond eten hebben we het kaartspel; cards against humanity gespeeld en daarna zijn we aan de cadeau's begonnen, ik heb nog nooit zo veel cadeautjes gezien... het paste niet eens meer onder de kerstboom. Ik heb echt super leuke dingen gekregen en het was een hele gezellige avond. Sommige huizen gaan trouwens helemaal los voor kerst, dat lijken niet eens meer op huizen maar op pretparken midden in de straat, en sommige decoreren (heb ik dit goed gespeld? mijn Nederlands is niet meer helemaal als voorzich hoor, net zoals deze zin.) zelfs hun auto!

Oud en nieuw was niet zo boeiend dit jaar, geen vuurwerk, olliebollen en champagne voor mij, maar frisdrank, chips en televisie. Allie, haar vriendin en ik hebben de hele avond tv gekeken (suprise suprise) en om 12 uur gaan gillen, naar buiten gerend en met pannen en lepels lawaai lopen maken, tja, dan maar je eigen vuurwerk proberen te maken he, behalve het licht dan. om half 1 lag iedereen ook al gewoon te slapen.

Gister ben ik naar de nieuwe star wars film geweest, mijn gastgezin is helemaal star wars (mijn gastouders gingen er voor de 3 keer heen) verslaafd terwijl ik het om eerlijk te zijn niet zo geweldig vind en zag ik er ook een beetje tegen op om naar de film te gaan maar om eerlijk te zijn vind ik het echt een vet goeie film! veel beter dan de andere delen.

Morgen moet ik weer naar school, en beginnen de softball trainingen weer. Ik heb trouwens nieuwe softball spullen gekocht waar ik super blij mee ben. Volgende week zijn de finals, en daarna begint het 2e semester. Helaas heb ik gewoon de zelfde vakken, ik had graag iets willen wisselen omdat ik zoveel mogelijk verschillende dingen uit wil proberen maar ach.. het is wat het is. Het was een kort blogje maar dat maak het vast niet minder leuk.

Grappig is dat het vandaag een jaar geleden is dat ik mijn eerste verhaal schreef, hoe onzeker ik was wanneer ik zou horen of ik geaccpteerd werd, een gastgezin kreeg en wanneer ik zou vertrekken. Nu een jaar later zit ik hier dan, en ik blijf het maar zeggen maar.. wat gaat de tijd toch ongelofelijk snel.. ik zit hier alweer 4,5 maanden, en het is al 2016, ik wil er nog helemaal niet overna denken maar dit jaar ga ik alweer naar huis.. ik heb er natuurlijk zin in om iedereen weer te zien maar wat ga ik het hier missen.. gelukkig heb ik nog zo'n 5 maanden en daar ga ik lekker van genieten.

We need to be the change we wish to see in the world."

Liefs,

Willemijn

Reacties

Reacties

Opa jan oma ans

We wensen je veel goeds voor 2016 De maand december is voorbij,voor jou een heel andere maand,maar goed om het mee te maken.voordat we er erg in hebben ben je weer bij ons.Maak er nog een fijne tijd van en succes met je volgend leerjaar.Veel liefs van ons

Mama

Volgend jaar weer een kleine kerstboom, oliebollen, vuurwerk en mooi herinneringen aan kerst in Amerika Willy!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active